کد خبر: 5781
A

سخنرانی اوباما پس از پیروزی ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی گفت که از اظهارات دونالد ترامپ در سخنرانی اعلام پیروزی دلگرم شده است.

سخنرانی اوباما پس از پیروزی ترامپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما در پی پیروزی کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ایراد سخنرانی پرداخت. اظهارات اوباما به شرح زیر است:

دیروز پیش از آغاز شمارش آرا من ویدیویی ضبط کردم که برخی از شما ممکن است دیده باشید و در آن به مردم آمریکا گفتم بدون توجه به این که شما در انتخابات از چه جناحی بوده‌اید و کاندیدای شما رأی آورده است یا خیر، خورشید فردا طلوع خواهد کرد. این پیش‌بینی به وقوع پیوست و اکنون خورشید طلوع کرده است. من می‌دانم که همه شب درازی پشت سر گذاشته‌اید و برای من هم همین‌طور بود.

من این فرصت را داشتم که با رییس‌جمهوری منتخب یعنی ترامپ شب گذشته حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد صحبت کنم و به او در خصوص پیروزی در انتخابات تبریک بگویم. من او را دعوت کردم که فردا به کاخ سفید بیاید تا درباره حصول اطمینان از گذار موفقیت‌آمیز میان روسای جمهوری اطمینان حاصل کنیم.

اکنون بر هیچ‌ کس پوشیده نیست که رییس‌جمهور منتخب و من اختلاف نظرهای بسیار مهمی داریم اما به خاطر داشته باشید که هشت سال پیش من و بوش نیز اختلاف نظرهای مهمی داشتیم. در هر حال تیم بوش در حصول اطمینان از گذار مسالمت‌آمیز قدرت کاملا حرفه‌ای عمل کرد و ما روی کار آمدیم. نکته‌ای که شما به سرعت در این سمت متوجه آن می‌شوید، این است که ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری بزرگتر از همه ما است. بنا بر این من به تیم خود دستور داده‌ام که از الگوی تیم بوش که ۸ سال پیش رخ داد، پیروی کنند و تلاش حداکثری داشته باشند تا اطمینان حاصل کنیم که رخداد پیش رو، گذاری موفق برای رییس‌جمهوری منتخب خواهد بود زیرا همه ما به دنبال موفقیت وی در اتحاد و رهبری کشور هستیم. گذار مسالمت‌آمیز قدرت یکی از نقاط مهم دموکراسی ما است و در ماه‌های آینده ما این مساله را به جهان نشان خواهیم داد.

من همچنین شب گذشته این فرصت را داشتم که با کلینتون گفت‌وگو کنم و به سخنان وی گوش دهم. او برای من مایه افتخار بسیار است. او در زندگی خود خدمات عمومی فوق‌العاده‌ای داشته است. او بانوی اول فوق‌العاده‌ای بود. او سناتوری برجسته از ایالت نیویورک بود. او وزیر امور خارجه بسیار خوبی بود. من به او افتخار می‌کنم. بسیاری از آمریکایی‌ها از او حمایت می‌کنند.

کاندیداتوری وی اقدامی تاریخی بود و این پیام را به دختران ما در سراسر کشور می‌رساند که می‌توانند در سیاست به بالاترین سطوح دست پیدا کنند. من کاملا اطمینان دارم که او و بیل کلینتون همچنان به انجام اقدامات فوق العاده برای مردم آمریکا و برای مردم سراسر جهان ادامه خواهند داد.

اکنون همه افرادی که کاندیدای مورد نظرشان در انتخابات شکست خورده، ناراحت هستند اما از فردا باید به خاطر داشته باشیم که همه ما یک تیم هستیم. ما در وهله اول دموکرات یا جمهوری خواه نیستیم بلکه آمریکایی و میهن‌پرست هستیم. همه ما خواستار بهترین‌ها برای این کشور هستیم. این چیزی است که من در اظهارات شب گذشته ترامپ شنیدم. این چیزی است که وقتی من با او به طور مستقیم نیز صحبت کردم، شنیدم و این مساله مرا خرسند و دلگرم کرد.

چیزی که کشور به آن نیاز دارد، احساس اتحاد، احترام به نهادها، روش زندگی و حکمرانی قانون و احترام به یکدیگر است. امیدوارم ترامپ این روحیه را در جریان گذار حفظ کند. من به طور قطع امید دارم که ریاست‌جمهوری او به این ترتیب آغاز شود. من همچنین به تیم خود گفتم که سرهایشان را بالا بگیرند زیرا آنها از روز اول تا روز آخر اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند تا دولت عملکرد بهتری داشته باشد، پاسخگوتر باشد، مفیدتر واقع گردد و خدمات بهتری ارائه کند تا نهایتا کمک بیشتری به مردم داشته باشد. این اقدامات برجسته باعث شده که رییس‌جمهوری بعدی کشوری بهتر و قدرتمندتر را در مقایسه با هشت سال گذشته تحویل بگیرد. بنا بر این، پیروز یا شکست خورده در این انتخابات فرقی نمی‌کند و مأموریت ما همیشه همین بوده است. ماموریت ما از روز اول همین بوده است. همه افرادی که در تیم من هستند، باید به تمام کارهایی که انجام داده‌اند، افتخار کنند و همه آمریکایی‌ها هم باید به همین ترتیب مفتخر باشند.

جوانانی که برای اولین بار وارد سیاست می‌شوند و ممکن است از نتایج ناامید شوند، باید بدانند که لازم است روحیه خود را حفظ کنند. هرگز به این فکر نکنید که نمی‌توانید تغییری ایجاد کنید. همان‌طوری که کلینتون نیز گفت، مبارزه برای آن چیزی که درست است ارزشمند خواهد بود. برخی اوقات شما در طرح ادعای خود شکست می‌خورید و برخی اوقات در انتخابات ناکام می‌مانید.
 

مسیری که این کشور پیش رو گرفته است هرگز مسیر مستقیمی نبوده و ما همواره حرکت زیگزاگی داشته و برخی موارد در جهتی حرکت کرده‌ایم که گروهی از افراد معتقد بودند که پیشرفت بوده و گروهی دیگر آن را پسرفت دانسته‌اند و این ایرادی ندارد. من نیز پیش‌تر در انتخابات شکست خورده‌ام و سیاست همین است. ما واقعا سخت تلاش می کنیم تا افراد را متقاعد کنیم که حرف درستی می‌زنیم و آن‌ها به ما رأی می‌دهند. در صورتی که پیروز نشویم، از اشتباهات خود درس می‌گیریم، تفکر می‌کنیم، زخم‌های خود را می‌بندیم، لباس خود را می‌تکانیم و به عرصه برمی‌گردیم. ما در دفعات آینده بیشتر تلاش می‌کنیم.
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر