کد خبر: 5786
A

کدخدایی: مشروح مذاکرات جلسه ردصلاحیت هاشمی را منتشر می کنیم اما با یک شرط!!

روزنامه شرق از پاسخ مثبت سخنگوی شورای نگهبان به خواسته مشاور هاشمی نوشت.

کدخدایی: مشروح مذاکرات جلسه ردصلاحیت هاشمی را منتشر می کنیم اما با یک شرط!!

«عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان، روز گذشته در حاشیه نمایشگاه مطبوعات، در یک نشست خبری گفت: «ما حاضریم تمام مذاکرات شورای نگهبان و نه فقط مذاکرات جلسه بررسی صلاحیت آقای هاشمی‌رفسنجانی، را در صورتی که به حرمت کسی خدشه وارد نشود، منتشر کنیم». هاشمی‌رفسنجانی هفته گذشته برای چندمین بار از نقش وزیر وقت اطلاعات در ردصلاحیت خودش و حضور در جلسه شورای نگهبان، سخن گفته بود. «حیدر مصلحی»، وزیر وقت اطلاعات و سخنگوی شورای نگهبان، به این سخنان واکنش نشان دادند و آن را تکذیب کردند. با وجود همه اینها، «غلامعلی رجایی»، مشاور هاشمی‌رفسنجانی، چند روز پیش خطاب به سخنگوی شورای نگهبان خواسته بود برای رفع شبهه، مشروح آن جلسه منتشر شود.

برخلاف انتظار، این خواسته رجایی با استقبال سخنگوی شورای نگهبان مواجه شده است؛ اما با یک اِن‌قلت. سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرده که نه‌تنها صورت‌جلسه بررسی صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی، بلکه می‌توان مشروح همه مذاکرات شورای نگهبان را منتشر کرد؛ با این شرط که به حرمت کسی خدشه وارد نشود. حالا این سؤال مطرح است که آیا انتشار مشروح آن جلسه، باعث مخدوش‌شدن حرمت هاشمی می‌شود؟ یا به شبهه‌زدایی کمک خواهد کرد؟

غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی‌رفسنجانی به «شرق» گفت: آقای کدخدایی هفتم اردیبهشت ٩٣ پیشنهاد داد: «فیلم مذاکرات اعضای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم منتشر شود تا همه مردم از این جلسه و محتوای آن باخبر شوند». بعد هم اضافه کرده بود: «ما می‌خواهیم فرصتی داشته باشیم که این فیلم پخش شود». درحالی‌که الان گفته است اگر قانون اجازه دهد یا حرمت افراد مخدوش نشود. به نظر می‌رسد گفته‌های ایشان متفاوت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روزهای گذشته در دیدار جمعی از تاریخ‌نویسان گفته بود: «در زمان انتخابات ۹۲، وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود با این اقبالی که روز‌به‌روز به هاشمی می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های ۱۰ساله ما را پنبه می‌کند». وزیر اطلاعات دولت دهم و سخنگوی شورای نگهبان به سخنان چند روز قبل هاشمی‌رفسنجانی واکنش نشان دادند. حیدر مصلحی بدون اشاره مستقیم به سخنان هاشمی، ادعاها درباره اظهارنظرهای منتسب به او در روزهای اخیر را تکذیب کرده و گفته بود: «بنده کوچک‌تر از آن هستم که در مقام شورای نگهبان اظهارنظر کنم؛ اما اگر نظام در قضایای فتنه ٨٨ با برخی از خواص مماشات کرده است، نباید از آن سوءاستفاده شود. رأس فتنه افرادی هستند که امروز با طرح چنین ادعاهایی، قصد به‌بیراهه‌کشاندن افکار را برای جلوگیری از پاسخ‌گویی درباره فساد فرزندانشان دارند و فتنه‌هایی را در پیش گرفته‌اند».

«عباسعلی کدخدایی» هم در واکنش به هاشمی، گفته بود: «این ماجرا هرگز به شکلی که مطرح شده، نیست. مراجع چهارگانه همیشه در بحث انتخابات به شورای نگهبان کمک می‌کنند و نظر می‌دهند؛ ما نیز طبق قانون از نظرات آنها استفاده می‌کنیم».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر