کد خبر: 57890
A

میرزایی نیکو: طرح استانی شدن انتخابات هیچ منافاتی با لایحه جامع انتخابات ندارد/ گام مثبت لایحه جامع برای جلوگیری از تقلب در انتخابات

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: طرح استانی شدن انتخابات هیچ منافاتی با لایحه جامع ندارد، هرچند در این لایحه به استانی شدن انتخابات مجلس پرداخته نشده اما ضمن ارایه اصلاح خواهیم کرد.

میرزایی نیکو: طرح استانی شدن انتخابات هیچ منافاتی با لایحه جامع انتخابات ندارد/ گام مثبت لایحه جامع برای جلوگیری از تقلب در انتخابات

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی‌ نیکو  به لایحه جامع انتخابات اشاره کرد و گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح است، این طرح مرتبط با اصلاح انتخابات مجلس شورای اسلامی در راستای استانی شدن انتخابات است، کلیات آن به تصویب رسیده و هفته آینده جزئیات طرح در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

استانی شدن انتخابات مجلس منافاتی با لایحه جامع ندارد

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات هیچ منافاتی با لایحه جامع انتخابات ندارد، در لایحه جامع به موضوع استانی شدن انتخابات مجلس پرداخته نشده اما اگر زودتر به مجلس ارایه شود، در صورت تصویب طرح موارد را با دولت هماهنگ و در لایحه جامع انتخابات اضافه خواهیم کرد.

میرزایی نیکو معتقد است: بحث استانی شدن انتخابات با قوانین بودجه‌ای هم منافاتی ندارد زیرا تنها به تغییر شکلی انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره دارد بنابراین موضوع انتخاباتی شدن را در مجلس پیگیری و در ارایه لایحه جامع هم تغییرات را لحاظ خواهیم کرد زیرا تقابلی با هیچ کدام از مسائل ندارد.

شفافیت هزینه‌ها، تبلیغات و ارتقاء کیفی انتخابات محور کلیدی لایحه جامع انتخابات 

وی افزود: لایحه جامع انتخابات بخش‌های مختلف اعم از انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و شورها را به صورت کلی و جامع پیش‌‌بینی کرده است. این لایحه به دنبال شفافیت در فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات، به کارگیری شیوه های نوین تبلیغات انتخاباتی و پیش‌بینی مجازات‌هایی موثر و پیشگیرانه در برخورد با جرائم انتخاباتی است.

میرزایی نیکو یادآور شد: لایحه جامع انتخابات همچنین به دنبال تقویت و توجه به نقش احزاب و شفاف سازی هزینه‌های مالی انتخابات است، دولت اگر بتواند این لایحه را پیش از تصویب بودجه سال 98 به مجلس بیاورد، مورد توجه ویژه قرار خواهیم داد.

تشکیل دفاتر ثبت نام رأی دهندگان گام مثبت لایحه جامع برای جلوگیری از تقلب در انتخابات

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه جامع انتخابات علاوه بر پرداختن به مباحث مرتبط با شفافیت هزینه‎ها، تبلیغات، وضعیت هیات اجرایی و موارد جزئی چون ویژگی و شاخص‌های نامزدهای انتخاباتی در بخشی از لایحه جامع انتخابات به موضوع تشکیل دفاتر ثبت نام رای دهندگان و شناسایی و احراز هویت رأی‌دهندگان قبل از برگزاری انتخابات پرداخته شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها رد مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تشکیل دفاتر ثبت نام رأی دهندگان گام مثبتی براتی جلوگیری از تقلب و یارکِشی در حوزه‌های انتخابیه می‌شود، افراد پیش از برگزاری انتخابات با ارایه کارت ملی می‌توانند که کجا رأی خواهند داد. این اقدام حاشیه‌های عمده در زمان رأی‌گیری و شمارش آراء را از بین می‌برد.

گفتنی است سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ویژگی‌هاى فراگیری، شفافیت هزینه‌های انتخاباتی، برگزاری انتخابات الکترونیک و تدوین مجازات های متناسب با جرایم انتخاباتی لایحه جامع انتخابات، گفت: بررسی این لایحه اکنون در صحن هیات دولت در حال انجام است که پس از تصویب توسط هیات وزیران در آینده نزدیک به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود. /خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر