کد خبر: 57976
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اروپا در حال تاسیس بانک های جدید برای ارتباط با ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا برای تقویت همکاری با ایران به دنبال ایجاد بانک های مستقل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اروپا در حال تاسیس بانک های جدید برای ارتباط با ایران است

ابوالفضل حسن بیکی افزود: شراکت آمریکا در بحث بانکداری با اروپا یکی از معضل های کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران است.
به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اروپا در حال تاسیس بانک های جدید بدون همکاری با آمریکا است تا بتواند با ایران ایجاد ارتباط کند.
وی افزود: اروپا به شدت به دنبال راهکاری برای افزایش همکاری با ایران است.
حسن بیکی ارتباط بانکی ایران با کشور های دنیا را در حال تقویت دانست و گفت: ارتباط بانکی با اروپا از نیازهای اساسی کشور محسوب نمی شود اما این ارتباط زمینه همکاری خوبی در حوزه های مختلف فراهم می آورد.
 اروپا ایران را در راس قدرت مقاومت در منطقه می داند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اروپا قدرت مقاومت در منطقه را شکست ناپذیر و ایران را در راس قدرت مقاومت می داند.
وی اضافه کرد: امنیت اروپا امروز وابسته به امنیت خاورمیانه است که این امر نشان می دهد اروپا در بعد امنیتی نیز به جمهوری اسلامی نیازمند است.
حسن بیکی یادآور شد: اروپا می داند که آمریکا امروز در شرایط سختی قرار گرفته است و 22 ترلیون دلار بدهی دارد و به همین جهت قصد جدایی از آمریکا را دارد.
وی افزود: اروپا با جدایی از آمریکا به ایجاد ارتش مستقل اروپایی فکر می کند که به این منظور هم نیازمند ایران و جبهه مقاومت است.

ایران تنها کشوری است که در انرژی توان کمک به اروپا را دارد
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به نیاز اروپا به ایران از لحاظ انرژی اشاره کرد و گفت: در بخش انرژی تنها کشوری که می تواند به اروپا کمک کند ایران است چرا که بیشتر کشورهای دارای انرژی امروز زیر سلطه آمریکا هستند.
حسن بیکی خاطر نشان کرد: اروپا در برابر خروج ایران از برجام ضرر می کند و در این راستا تلاش دارد تا هر چه زودتر مشکلات بانکی خود را حل کند.
وی افزود: بسیاری از کشورهایی که در گذشته زیر سلطه آمریکا بودند به جمهوری اسلامی ایران نزدیک می شوند.
حسن بیکی اضافه کرد: امروز قوای سه گانه کشور و دیگر مسئولان، با درایت در حال حرکت هستند و مذاکرات با اروپا همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه و رعایت منافع ملی در تصمیم گیری و ارتباط های بین المللی خط قرمز مسئولان نظام است.
به گزارش ایرنا، توافق برجام در 23 تیر 1394 شمسی و ژوئیه 2015 میلادی در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.
در اردیبهشت سال 97 خورشیدی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا رسما خروج از برجام و بازگشت تحریم‌ها به صورت گذشته را اعلام کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر