کد خبر: 58131
A
دیده بان ایران بررسی می کند؛

واکنش روزنامه های اصولگرا به بازداشت "مرضیه هاشمی"

روزنامه های مطرح اصولگرا در شماره امروز خود به موضوع بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار مجری شبکه تلویزیونی پرس تی وی در امریکا، پرداخته اند.

واکنش روزنامه های اصولگرا به بازداشت "مرضیه هاشمی"

دیده بان ایران: روزنامه های مطرح اصولگرا در شماره امروز خود به موضوع  بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار مجری شبکه تلویزیونی پرس تی وی در امریکا، پرداخته اند. بخشی از گزارشات روزنامه ها را ذیل می خوانیم؛

 

روزنامه جوان: روزنامه جوان در سرمقاله روز پنجشنبه 27 دی ماه در واکنش به بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی در آمریکا نوشت: به دنبال بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی،خبرنگار ارشد و مجری شبکه تلویزیونی پرس تی وی در امریکا، پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با برگزاری کنفرانس رسانه ای، FBI و دولت امریکا را مسئول جان خانم هاشمی دانست و خواستار آزادی بی قید و شرط این خبرنگار شد.

عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما نیز روز گذشته در حاشیه نشست هیئت دولت درجمع خبرنگاران درباره بازداشت مرضیه هاشمی، گفت: این اقدام امریکا یکی از نتایج رفتار اثرگذار و انقابی شبکه پرس تی وی است. خانم هاشمی یکی از خبرنگاران و گویندگان برجسته درحوزه بین الملل صدا وسیمای جمهوری اسامی است که به داشتن عقاید اسلامی و آزادی خواهانه شناخته شده است و این خود هدف امریکایی ها را بیشتر نشان می دهد.« رئیس رسانه ملی این حرکت دولت امریکا را غیرقانونی و غیرانسانی خواند و تصریح کرد: »امریکا با هر تفکری که ازجبهه حق و عدالت حمایت و روحیه مقاومت در میان ملت ها را تقویت کند مخالفت می ورزد و هرکاری که بتواند در مقابل آنها انجام می دهد اما راه به جایی نخواهد برد و این حق است مطمئناً که در نهایت پیروز خواهد شد.

 

روزنامه کیهان: روزنامه کیهان نیز در چاپ امروز خود در رابطه با این موضوع نوشت: مرضیه هاشمی، گوینده اخبار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه پرس‌تی‌وی ایران که پیش از این در گفت وگویی با روزنامه کیهان، از تقلبی بودن «آزادی» در آمریکا سخن گفته بود، اما حالا در عمل، جعلی بودن حقوق بشر آمریکایی را ثابت کرد.

بیشتر آثار او درباره نژادپرستی در آمریکاست. شاید همین دلیل‌ کافی باشد که بدون هیچ اتهام رسمی و قانونی، او را بازداشت کنند، دستان و پاهایش را با زنجیر ببندند و شکنجه‌اش دهند. آن طور که رسانه‌ها مخابره کرده‌اند، برخورد آمریکا با این خبرنگار و فعال رسانه‌ای، «قرون وسطایی» است.

 

روزنامه جام جم: روز گذشته خبری منتشر شد که مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه تلویزیونی «پرس‌تی‌وی» در سفری که به آمریکا داشته بازداشت شده است. اتفاقی که تازگی نداشته و پیش از این نیز بارها شاهد چنین برخوردهایی که رنگ و بوی تبعیض از آن به مشام می‌رسیده، بوده‌ایم.

این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط FBI به مرکز بازجویی منتقل شد. طی 48 ساعت اول بازداشت مرضیه هاشمی اطلاعی از او در اختیار بستگان وی نبوده، اما پس از این مدت طی تماسی که با اعضای خانواده داشته از بدرفتاری با وی در زندان خبر داده است. او بدون این‌که مراحل قانونی را سپری کند به زندان منتقل شده و مانند مجرم با وی برخورد شده و دست و پایش با زنجیر بسته شده است.

نادر طالب‌زاده پیرامون شخصیت هاشمی می‌گوید:  هاشمی  پیشانی شبکه پرس‌تی‌وی و از برجسته‌ترین خبرنگاران و مجریان این شبکه بود، چون آمریکایی‌الاصل و درضمن سیاهپوست است به همین خاطر خیلی مورد توجه رسانه‌های غربی بود. خیلی مصمم صحبت کرده و در عقاید و نظرات خود پایدار بود، لذا شاید حساسیت ارگان‌هایی مانند FBI و اتاق‌های فکری که این مدل دستگیری‌ها را طراحی می‌کنند روی وی زیاد بوده و به همین جهت نیز او را دستگیر کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر