کد خبر: 5819
A

رئیس اینترپل چینی شد

یک مقام امنیتی چین روز پنجشنبه در آخرین روز از پنجاه و هشتمین مجمع عمومی پلیس اینترپل در جزیره بالی اندونزی به عنوان رئیس سازمان بین المللی پلیس جنایی موسوم به اینترپل انتخاب شد.

رئیس اینترپل چینی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این مجمع 'منگ هونگوی' معاون وزیر امنیت عمومی چین را به عنوان رئیس جدید اینترپل برگزید و وی را جانشین 'یورگن اشتاک' از کشور آلمان کرد.
مجمع عمومی پلیس اینترپل روز دوشنبه با حضور سردار'مسعود رضوانی' رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی گشایش یافت.
دبیرخانه و دفتر مرکزی اینتر¬پل در شهر 'لیو¬ن' فرانسه است و بسیاری از دولت ها اینترپل را دومین سازمان بزرگ بین¬ المللی بعد از سازمان ملل می¬ دانند.
'منگ هونگوی' نخستین چینی است که ریاست اینترپل را در کشوری که فساد مالی در آن زیاد به چشم می خورد و بسیاری از مقام ها به دلیل این فساد از کشور گریخته اند، در دست می گیرد.
این انتخاب می تواند چین را برای افزایش تلاش ها به منظور پیگیری بازداشت مقام های فاسد فراری یاری کند.
چین در راستای مبارزه جدی تر به منظور ریشه کن کردن فساد در این کشور، راه اندازی یک سازمان جدید و ویژه مبارزه با فساد مالی را در دستور کار قرار داده است.
مبارزه گسترده با فساد در نسل جدید رهبری این کشور از سال 2013 میلادی آغاز شد و شمار مقام های فاسد مالی از آن زمان تاکنون به بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر رسیده که یا دستگیر و مجازات شده اند و یا در انتظار محاکمه هستند.
براساس گزارش رسانه های اندونزی، 'منگ هونگوی' چینی در آیین پایانی هشتاد و پنجمین مجمع عمومی اینترپل این سمت را در دست گرفت.
سازمان جرائم پلیسی به نام 'ای.سی.پی.او' در سال 1923 به عنوان یک سازمان بین المللی پلیسی تاسیس شد و از سال 1956 تاکنون با ساختار جدید اما با نام اینترپل به فعالیت خود ادامه داد.
دفتر مرکزی اینترپل در فرانسه است، اما 11 دفتر منطقه ¬ای نیز در سنگاپور، آرژانتین، ا¬لسالوادور، آمریکا، ساحل عاج، کامرون، زیمباوه، کنیا، اتیوپی، بانکوک و بروکسل دارد.
اینترپل فاقد هرگونه قدرت و مجوز اقدام اجرائی پلیسی اعم از نظامی و مسلحانه تا انتظامی و غیرمسلحانه است و تنها اطلاعات، تحلیل و مشورت به مراکز پلیسی کشورها در حوزه مسئولیت اینترپل ارائه می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر