کد خبر: 58440
A

مصطفی تاج زاده: ما انقلاب کردیم که مناظره باشد و نه اعتراف گیری/ ما اعتراف را به رسمیت نمی شناسیم

سید مصطفی تاج زاده و علیرضا زاکانی دو فعال سیاسی در دومین نشست از مناظره پیرامون وقایع ۷۸ و ۸۸ در مجموعه سرچشمه تهران که محل شهادت شهید بهشتی است به گفتگو نشستند، ابتدا ضمن مروری بر جلسه اول مناظره مطرح شد که آزادی گفتگوها به نفع کشور است و پس از چهل سال به بلوغ سیاسی رسیدیم و امروز در محلی که زمانی ترور صورت گرفته به گفتگو می نشینیم.

مصطفی تاج زاده: ما انقلاب کردیم که مناظره باشد و نه اعتراف گیری/ ما اعتراف را به رسمیت نمی شناسیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید مصطفی تاج زاده طبق قرعه کشی انجام شده شخص اول مناظره بود، با مروری بر مناظره قبل، بیان کرد: در مناظره قبل به این جمع بندی رسیدیم که در ماجرای کوی دانشگاه نیروی انتظامی اشتباه عمل کرد.

وی همچنین اظهار کرد: از دانشجویان تبریز عذرخواهی می کنم که در مناظره گذشته همزمان با وقایع کوی دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و اسمی از آنها نیامد.

تاج زاده: برای تکذیب صحبت های مناظره قبل باید فکری کرد!

تاج زاده یادآور شد: برخی افراد صحبت های مناظره قبل را تکذیب کردند و باید برای آن فکری کرد.

وی تصریح کرد: در مکانی به مناظره نشستیم که شهید بهشتی در این مکان بوده و چه زیباست که امروز به مناظره نشستیم و باید به سمت گفتگو برویم و چه زشت است که صدا و سیما به سمت اعتراف گیری می رود.

تاج زاده افزود: ما انقلاب کردیم که مناظره باشد و نه اعتراف گیری، در کشور ما دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه با آقای کیانوری مناظره آزاد برگزار می کرد.

وی گفت: ما اعتراف را به رسمیت نمی شناسیم و طرفدار گفتگو هستیم، چرا که اعتراف گیری با وعده های امام ما در نوفل لوشاتو منافات دارد.

تاج زاده با طرح این موضوع که مسئول برگزاری سه انتخابات در دوره اصلاحات بوده، بیان کرد: در آن دوره متاسفانه شاهد موارد منفی بودم که در انتخابات مجلس منجر به شکایت از آقای جنتی شد که اگر به آن شکایت رسیدگی شده بود مسائل ۸۸ اتفاق نمی افتاد.

وی همچنین بیان کرد: آرای آقای حداد را در صورت جلسه صفر منظور کرده بودند، بعدها با آقای بنی هاشمی رئیس بخش کامپیوتری شورای نگهبان صحبت کردم که چرا آراء آقای حداد عادل صفر ثبت شده؟ گفت که چنین چیزی نبود و ایشان صندوق سیار را با صندوقی که خود رای داده اشتباه گرفته بود و ۲۰ سال است به مردم دروغ می گوید.

تاج زاده افزود: شورای نگهبان با صدور اطلاعیه ای بیان کرد خواهان بازشماری آراء ۱۰۰۰ صندوق هستیم و تا زمانیکه امضاء ناظر جای صورتجلسه نباشد، آن صورتجلسه باطل خواهد بود و در آن زمان دو نوع شمارش به خواست شورای نگهبان انجام شد.

وی تصریح کرد: بخشنامه آمد که کلیه آراء به نام رجایی به نام رجایی خراسانی منظور شود و من اعلام کردم که این موضوع را به رسانه ها اعلام می کنم که شما تقلب کردید و آن زمان بخشنامه مربوطه را پس گرفتند.

تاج زاده یادآور شد: بازشماری آراء نشان داد که نتیجه یک تا یک نیم برابر به نفع منتخبین افزایش یافت و بعد بخشنامه آمد از طرف آقای دری که تقلبی صورت نگرفته و بازشماری متوقف شود اما پس از مدتی گفتند باید انتخابات باطل شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه مطرح کرد: ۷۰۰ هزار رای را از ۲۰ هزار صندوق باطل کردند و شماره رای های باطل شده را تا امروز به وزارت کشور اعلام نکرد و استدلالشان این بود که صندوق هایی که رای بالایی داشت را حذف کردند و این یعنی یک چهارم آراء تهران و بلافاصله شکایت کردند و ما هم از آقای جنتی شکایت کردیم.

تاج زاده گفت: تا این لحظه به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی نشده و فضای قالب اصولگرایان در مورد من این بود که در انتخابات تقلب کردم.

وی افزود: سال ۹۴ از آقای باهنر پرسیدند که چرا در انتخابات شرکت نکردی، آیا مطمئن بودی که رای نمی آوری؟ گفت یقین می دانستم مجلس در اختیار اصولگرایان نخواهد بود و حضور من تاثیری نخواهد داشت. ۱۰۰ نشریه کشور را با استناد به قانون دستگیری اراذل و اوباش قبل از وقوع جرم تعطیل کردند و علاوه بر آن باید بگویند که چرا تا کنون وضعیت لباس شخصی ها و جنایت هایی که مرتکب شدند، مشخص نشده است؟ آقای زاکانی دلیل این اقدامات را بگوید.

زاکانی: آقای تاج زاده گزارش شورای امنیت را در مورد کوی دانشگاه ناقص خواند

در ادامه این مناظره، علی زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به جلسه قبلی مناظره با تاج زاده گفت: آقای تاج زاده گزارش شورای امنیت را در حادثه کوی دانشگاه در جلسه قبل ناقص خواند که این غیر اخلاقی است و طبق نظر دادگاه این گزارش اساساً مخدوش است.

وی افزود: جناب آقای تاج زاده خلاف گویی های متعددی در مورد فرماندهان نیروی انتظامی و سایر موارد داشت. /مهر

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر