کد خبر: 58447
A

تاجزاده: زمزمه تقلب در انتخابات با اطلاعیه حداد عادل شروع شد/ زاکانی: ضارب حجاریان سال 88 در ستاد موسوی بود

دومین مناظره میان مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی بر سر مسائل انتخاباتی سال ۱۳۸۸ و وقایع بعد از آن آغاز شد.

تاجزاده: زمزمه تقلب در انتخابات با اطلاعیه حداد عادل شروع شد/ زاکانی: ضارب حجاریان سال 88 در ستاد موسوی بود

به گزارش دیده بان ایران، در ایتدای این مناظره مصطفی تاجزاده که طبق قرعه کشی انجام شده آغاز کننده مناظره بود، اظهارعقیده کرد: در مناظره قبل که درباره وقایع کوی دانشگاه در سال ۷۸ برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که نیروی انتظامی و لباس شخصی ها نقش  مخربی داشتند  و با دانشجویان برخورد بدی شد.

وی ابراز کرد: از خانواده سعید زینالی عذرخواهی می‌کنم که اسمش را نبردم، او بیست سال است که معلوم نیست کجاست.از دانشجویان تحکیم و دانشجویان تهران که ضرب و شتم  شدند، من از مظلومیت شان نگفتم عذر خواهی می‌کنم.

تاجزاده با اشاره به تکذیبیه هایی که پس از مناظره اول منتشر شد، گفت: در  مناظره های قبلی  از افرادی نام برده شده بود، ای کاش شرایطی فراهم شود که افراد از خودشان دفاع کنند.

این فعال سیاسی از مناظره خود با زاکانی به عنوان رویدادی زیبای هفته اخیر برای کشور یاد کرد و در عین حال اعترافات به نمایش در آمده شده در مستند "طراحی سوخته" را به سبب تاثیرات مخربی که به اعتقاد وی می‌تواند برای کشور داشته باشد مورد انتقاد قرار داد و اظهارکرد: این به مصلحت کشور نیست مردم، راضی نیستند.
 تاحزاده  افزود: ما انقلاب نکردیم که اعتراف گیری نباشد ما انقلاب کردیم که مناظره باشد، شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه بودند، اما در همین کشور به عنوان دبیر کل حزب با احزاب دیگر گفت‌وگو می‌کردند.این برای ما مهم است نه اعتراف گیری‌هایی که جز خسران ندارد و امیدوارم که این بساط برچیده شود.

وی اظهار کرد: ما انقلاب نکردیم اعتراف گیری کنیم، ما انقلاب کردیم که  راه جدیدی باز کنیم. ما طرفدار گفت‌وگو هستیم، از بازجویان در اوین تا کاخ سفید،
 وعده‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در نوفل لوشاتو هم همین بوده است.
در زمان انتخابات مجلس ششم  رئیس ستاد انتخاب بودم اگر  شکایت من رسیدگی می شد امروز این اتفاقات نبود.

تاجزاده در ادامه با اشاره به خاطراتش در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی که وی در آن زمان معاون سیاسی وزیر کشور بود،گفت: آن روز یک اطلاعیه از طرف آقای حداد عادل داده شد مبنی بر اینکه رأی من صفر خوانده و این یک تقلب آشکار است، من بلافاصله از فرماندای و استانداری خواستم رسیدگی کنند . جواب فرمانداری این بود که آرای آقای حدادعادل کاملا طبق صورت جلسه خوانده و ثبت شده و به شورای نگهبان رفته است، با آقای بنی هاشمی رئیس کامپیوتری صحبت کردم گفتند در سامانه ما صفر نشده بود، وقتی اطلاعیه داد تعحب کردیم .

وی افزود: وقتی آمدند و  بررسی کردیم مشخص شد،  منظور ایشان صندوق سیاری بوده که  ۳۰ نفر رای داده بودند و رای آقای حداد عادل در آن صندوق صفر بود. اما آقای حدادعادل گفتند که  هزار نفر بودند اطلاعیه هم صادر کردند. بیست سال آقای حدادعادل دارد به مردم دروغ میگه که در آن انتخابات تقلب شد.

این فعال سیاسی ادامه داد: بعداز مناظره من  آقای زاکانی کیهان تیتر زده "آقای تقلب!" همان زمان با اطلاعیه آقای حدادعادل زمزمه شروع شد که در انتخابات تقلب میشود، شورای نگهبان یک اطلاعیه داد چون آراء بد شمرده میشود هزار صندوق را بازشماری می‌کنیم این کار  در هیچ انتخاباتی سابقه نداشت .گفتیم صبر کنید بگذارید شمارش تمام شود بعد این کار را انجام دهید،گفتند نمی شود.

وی گفت: انتخابات مجلس ششم تنها انتخاباتی در ایران است که همزمان آراء دو بار شمرده می‌شد ، بعد گفتند کلیه آرایی که به نام رجایی نوشته شده به نام آقای رجایی خراسانی نوشته شود.

معاون اسبق سیاسی وزارت کشور کفت: به آقای جنتی پیغام دادم که اطلاعیه پس گرفته شود یا من مصاحبه می‌کنم، پرسیدم چرا این کار را می‌کنید؟ گفتند آقای  علیرضا رجایی ملی و مذهبی و خطرناک است و به هیچ وجه نباید به مجلس برود کمک کنید جلویش را بگیریم .گفتم مگر شورای نگهبان تائید نکرده است. هر کسی  را تائید کردید از رأی مردم پاسداری می‌کنیم. جلوتر آمدیم گفتن بازشماری متوقف شد، اوضاع آن قدر آرام بود که آقای جنتی رفتند مکه، اما وقتی بازگشتند صحبت از این شد  که انتخابات باطل شود.

وی افزود: دوماه و نیم بعداز انتخابات آقای محمد جواد لاریجانی در روزنامه رسالت مقاله‌ای نوشت که بر اساس دلایل زیر انتخابات باطل  شود. در تمام طول اخذ رای روی رشته های  باریک کاغذ نام کاندیدا نوشته بودند بین مردم پخش می کردند .

وی اظهار کرد: بارها گفته شد انتخابات مجلس ششم یک افتضاح بزرگ سیاسی برای کشور بود؛‌ اتفاقا چند وقت بعد آقای لاریجانی را دیدم گفتند آرا چه خبر ، گفتم چه طور؟گفتند من خودم می‌دانم که رای نمی آوریم ، به حوزه انتخابیه رفته بودم  آقایی گفت شما  دکتر محمد جواد لاریجانی هستی در انتخابات قبلی به شما و گروه شما رأی دادم اما راضی نیستم. همان موقع فهمیدم ما را رای نمی آاوریم.تا امروز نیز شماره صندوق های که باطل کرده نمی‌گوید چون رویش نمی شود، زیرا صندوق هایی که اصلاح طلبان درآن رأی آورده بودند را باطل کردند.

وی مدعی شد:۷۰۰ هزار رأی را باطل کردند که علیرضا رجایی حذف و آقای حداد عادل بالا بیاید، همان سال دادگاه من برگزار شد اگرچه من از تقلب  تبرئه شدم اما اتهامات دیگر زدند اما به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی نشد.

تاجزاده در ادامه با طرح این ادعا که مسئولین شورای نگهبان سه ماه ملت را سر کار گذاشتتند و آخر عنوان کردند که به خاطر مصلحت نظام نام علیرضا رجایی  حذف و نتیجه  اعلام شد گفت:از آقای باهنر پرسیدند شما چرا در انتخابات ۹۴ شرکت نکردید گفتند،در مجلس ششم ما یقین داشتیم رأی نمی آوریم اما شرکت کردیم اما در سال94 چون می دانستیم مجلس در دست دوستان ماست شرکت نکردیم.

تاجزاده با  ابراز این عقیده که  بیست سال دروغ گفتند که در انتخابات مجلس ششم تقلب شده است، گفت: امروز اگر آقای محمدرضا خاتمی درباره انتخابات صحبت کند دادگاهیش می‌کنند اما آقای شریعتمداری می‌گوید "آقای تقلب" هیچ کاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این ها خود را فرزند اهلی و صاحب انقلاب و کشور می دانند و ما را فرزند صیغه ای و معتقدند هر بلایی سرشان می خواهیم بیاوریم.

در ادامه این مناظره  علی رضا زاکانی در ابتدا با تسلیت ایام فاطمیه گفت: در مکانی هستیم که شهید بهشتی و یارانش بر اثر نفاق به شهادت رسیدند و امروز واکاوی نفاق می تواند پرده از چهره  خیلی ها بردارد.

وی ادامه داد: ای کاش رسانه ملی امکانی فراهم می‌کرد که این مناظره به نظر همه برسد تا سره از ناسره مشخص شود.

وی با اشاره به آن بخش از سخنان تاجزاده در انتقاد از اعتراف‌گیری از متهمان و پخش آن در رسانه ملی گفت: اتفاق تلخ که از منظر شما افتاد در  وزارت اطلاعات دولت شما بود که اعتراف گرفت؛ قوه قضاییه بررسی کرد و حرف‌هایش(اسماعیل بخشی ) دروغ بود. خوب نیست دعواهای خود را در اینجا می‌گویید .

زاکانی گفت: دستگیری مرضیه هاشمی مشخص کرد آمریکا چگونه مدافع حقوق بشر، زنان، سیاه پوستان و مسلمانان است. این نکته ای است که من خوب می بینیم، آقای تاجزاده صریح بگوید آمریکا را دشمن می بیند یا خیر.

وی افزود: چون آقای تاجزاده جمع‌بندی جلسه ما را انجام دادند، من هم جمع بندی جلسه اول را ارائه می دهم. گفتم یک مثلث شوم ، قدرت پرستی ، ثروت پرستی نامشروع و بیگانه پرستی چهل سال است کشور را در گیر مشکلاتی کرده است.  گفتم تجربه چهل سال گذشته مصالح انقلاب و منافع ملت را در بر می‌گیرد.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی گفت: به عنوان شاهد عینی صحبت کردم؛ آنچه به چشم دیده می شود اعتبارش بیش تر است. به طبع چون لازم است اسنادی ارائه کنم امروز پیرامون جلسه اسنادی ارائه می کنم. من هم سنگ پراکنی کسانی که یا دانشجو بودند یا به اسم دانشجو حملاتی داشتند را محکوم کردم ، هم ورود نیروی انتظامی به کوی را محکوم کردم، لذا بیانم یک طرفه نبوده است.

وی ادامه داد: در همان صحبت گذشته خطاب به جناب تاجزاده گفتم مجموعه دوستان ایشان بحران زیست هستند، نان‌شان در بحران است. دیکتاتور هستند، مثال زدم به ما به عنوان یک تشکل دانشجویی مجوز راهپیمایی ندادند.

زاکانی خاطر نشان مرد:من عرض کردم ایشان به دین، جوانان، کشور و همه چیز نگاه ابزاری دارد، برای بودن در قدرت.

وی ادامه داد:مردم باید حق را انتخاب کنند، معلوم شد شما سر مردم را کلاه می گذارید. به مردم حرف حق بدهید تا خودشان انتخاب کنند.

زاکانی در ارتباط با گفته های تاجزاده گفت: او با استناد به گزارش کمیته تحقیق کوی صحبت کرد؛ اولا گزارش را ناقص خواند، خیلی غیر اخلاقی است. دوما به گزارشی که مخدوش است استناد کرد. اولین دلیل برای مخدوش بودنش حکم دادگاه است. نکنه دوم نامه رسیدگی به شکایت آقای نظری در مجلس ششم و هفتم است. این موضوع بررسی شد، ماحصل آن  توسط آقای فاکر اعلام شد؛ همانجا طی نامه‌ای آقای فاکر اعلام کرد گزارش مخدوش است. دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی تصویبش کرده است. در همین گزارش بخشی از صحبت های آقای خاتمی هم آورده شده که سوابق نظری روشن است. پس به سه دلیل پایه حرف های ایشان بر آب است.

 زاکانی سپس گفت: کتاب برای تاریخ نوشته فرهاد نظری را بخوانید اسناد متعددی است که در این باره منتشر شده است. دو عضو از هفت عضو این شورا اعتراض دارند به ناقص بودن این گزارش . حکایت خود گویی و خود خندی است که توسط آقای عباد و ظریفیان نوشته و بعد از بیست سال تحویل مردم می‌دهد.

وی افزود: طی همین گزارش که خوانده شده، هسته اولیه را وزارت اطلاعات اعلام می کند؛ آقای تاجزاده چرا دوستان شما در وزارت اطلاعات این موضوع را اعلام نمی کنند؟

وی افزود: ان شاءالله که اشتباه کرده باشند؛ نمی خواهم هی بگوی دروغ گویی می‌کنند، اما آقایانی مثل ابطحی از آقای نظری عذر خواهی کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: راجب عزت ابراهیم نژاد سوال کردند که در همین کتاب آمده است، ضارب را محکوم کردند اگر سوالی دارید بروید از دادگاه بپرسید.

وی با طرح این سوال که امیر فرشاد ابراهیمی کیست؟ پروژه نوارسازان چیست؟  افزود:اگر ناظر به لباس شخصی ها صحبت می کنید این موضوع خوبی است.مشخصا از آقای رامین کریمی ادعای پرتاب شدن از ساختمان کوی صحبت شد که آقای رهامی بررسی کرد و معلوم شد ادعایش کذب است. آقای خدایاری از دوستان تزدیک شما در نامه ای به دروغ گفتند چند نفر کشته شده اند.محسن جمالی اصلا در ماجرای آن روز کوی نبود و ما بعدا در پنجره درباره او صحبت کردیم.

وی ادعا کرد: کوی دانشگاه کاملا سناریو طراحی شده بود. این کار را کردید تا موضوع قتل های زنجیره ای فراموش شود.  رهبری دستور دادند بررسی شود چرا نشد؟

زاکانی گفت: موضوعی ناظر به شلیک بیان کردید ؛ مگر مشخص نشد چه کسی شلیک کرد چرا شلیک کننده دستگیر نشده است.صفحه ۶۷ کتاب برای تاریخ با آقای ربیعی در همین رابطه صحبت کرده است.

وی افزود:در ارتباط با مطبوعات حرف زدید؛من خودم چهار سال در هیئت منصفه مطبوعات با آقای انصاری و خانوم کروبی بودم. دکتر سلیمانی سال ۸۱ اعتراف می کند که نقش رسانه ها را در آشوب های آن سال کتمان نمی کنم، این گفته در همین کتاب چاپ شده است.

زاکانی با اشاره به ماجرای کوی دانشگاه گفت: شما به ما مجوز ندادید و مسیر خلافی رفتید.شما با افتخار گفتید "دربی" را برگزار کردم. "دربی" را پلیس برگزار کرد . آنقدر تماشاگران بصیرت داشتندکه به آشوب گران نپیوستند.

وی افزود: من دو گله بکنم، یک من لفظی را برای بن سلمان به کار بردم شما گفتید عرب های کشورمان فکر کردم متوجه نشدید توضیح دادم باز دوستان شما نشان دادند شما جز منافع خود به چیزی فکر نمی‌کنید.

زاکانی در ارتباط با گفته ی هفته پیش خود در ارتباط با رابطه لپ گلی و زندانی شدن گفت: شما از یک گفته ناراحت شدید اما انتظار دارید مردم رای‌شان را فراموش کنند.

وی افزود: گفتید من گفتم در دانشگاه نباشد ؛ ایشان و دوستانشان زرنگ هستند می خواهند با هیاهو ماجراها را فراموش کنند اما من گفتم جایی باشیم جز دانشگاه که حاصل گفت و گو را مردم بدون جنجال داشته باشند .

هفته گذشته نیز  این دو فعال سیاسی  در ارتباط با موضوع کوی دانشگاه در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ در حضور اصحاب رسانه مناظره‌ای ۵ ساعته داشتند.

مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی محل برگزاری  مناظره این دو فعال سیاسی  است. در موزه شهدای هفتم تیر درست جایی میان سردیس‌ها، تابلوها و یادگاری‌های شهدای حادثه ترور صندلی‌هایی روبه روی میز و صندلی محل استقرار مناظره کنندگان چیده شده است.

عکس‌هایی از امام خمینی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای، شهید مطهری، شهید چمران، آیت الله طالاقانی و شهید رجایی در اطراف صندلی های سالن به روی دیوار به چشم‌ می خورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر