کد خبر: 58501
A

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: مجازات رانندگی با حالت مستی برای افراد متمول بازدارنده نیست

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظر گرفتن جزای نقدی و توقیف خودرو برای افراد متمولی که در حالت مستی در خیابان‌‎های سطح شهر ویراژ می‌‎دهند، بازدارنده نیست، گفت: در بسیاری از کشورها حبس برای رانندگی در حالت مستی در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: مجازات رانندگی با حالت مستی برای افراد متمول بازدارنده نیست
به گزارش دیده بان ایران؛ به گزارش دیده بان ایران؛ محمد کاظمی با تأکید بر اینکه مجازات رانندگی در حالت مستی باید اصلاح و بازدارنده شود، گفت: رانندگی در حالت مستی، علاوه بر اینکه رفتاری پر خطر بوده و احتمال تصادف و بروز آسیب را بسیار افزایش می دهد و باید برای آن مجازات‌های سنگین وضع شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رفتار پرخطر در بسیاری از کشورهای خارجی مشول جرائم سنگینی می‎شود، افزود:  برای نمونه در شهر دوبی در امارات متحده عربی حدود ٢٠ هزار درهم و تعلیق گواهینامه به سه ماه و گاهی حبس شامل حال راننده می‌شود. نباید جرائم برای افراد متمول ساده باشد

وی با بیان اینکه جزای نقدی و توقیف خودرو برای افراد مستی که رانندگی می‌کنند به هیچ عنوان مجازات مناسبی نیست، یادآور شد: ضرورت دارد در این زمینه وضع قوانین مقررات به گونه‌ای باشد که افراد متمول به خود اجازه ویراژ دادن در خیابان‌ها و اتوبان‌‎های شهر را در ازای پرداخت پول نداشته باشند.

کاظمی تصریح کرد: معتقدم ارتکاب به جرم درحالت مستی جنبه فردی دارد و جرائم نباید جنبه مالی یا امثال توقیف خودرو  باشد که ممکن است به خود فرد بازنگردد لذا در صورت وجود چنین قوانینی، ضرورت دارد که قانون اصلاح شود.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس این آمادگی را دارد که در صورت نیاز به این موضوع ورود کند و در این زمینه اقدام به اصلاح یا وضع قانون کند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر