کد خبر: 5851
A
ظریف در جمع ایرانیان مقیم رومانی:

پیش بینی های در آمریکا درست از آب در نیامد چون جهان در حال تغییر است

وزیر خارجه کشورمان شب گذشته در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم رومانی گفت: امروز قهرمان تک تک مردم ایران هستند که با مقاومت و تلاش تمامی برنامه کسانی که ایران و ایرانی را نمی پسندیدند و استقامت مردم ما را نمی خواستند، تمامی آن ها را ناکام کردند.

پیش بینی های در آمریکا درست از آب در نیامد چون جهان در حال تغییر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اهم محورهای سخنرانی محمدجواد ظریف در جمع ایرانیان مقیم رومانی به شرح زیر است:

آنچه امروز در جهان مشاهده می‌کنیم یک تحول ماهوی در روابط بین المللی است که بسیاری از کسانی که از روش های مبتنی بر تفکرات قدیمی تلاش می‌کنند پیش بینی و تحلیل کنند، را به خطا وا می دارد.

دیدید انتخابات آمریکا بر خلاف همه پیش بینی ها به مسیری رفت که پیش‌گوها و تحلیلگران نمی توانستند آن را پیش بینی کنند و این به‌خاطر یک واقعیتی است که منحصر به آمریکا نیست، بلکه جهان در حال تغییر است.

 جهان در حال تغییر است و این جهان در حال تغییر ضوابط و مقررات و روش های بازی آن عوض شده و اگر شما روش های بازی های بین الملل را بیاموزید و بر اساس روش های جدید بازی های بین المللی عمل کنید می توانید موثر باشید. اگر بخواهید بر سبک‌های کهنه و قدیمی حرکت کنید تاثیر چندانی در آینده نخواهید داشت.

 امروز در دنیا ابزار قدرت از ابزار قبلی قدرت که قدرت نظامی و اقتصادی بود به ابزار نوین تبدیل شده است. ابزارهای نوین قدرت توانمندی و تاثیرگذاری، توانمندی ارایه فکر و نظر جدید، توان اندیشه و توان علم و فناوری است.

ابزار امروز قدرت مردمی است که در برابر فشارها و سختی ها مقاومت می کنند و عزت و شرف ملی را فراموش نمی کنند، مردمی که همه ما افتخار داریم نماینده آن ها هستیم.

 امروز قهرمان تک تک مردم ایران هستند که با مقاومت و تلاش تمامی برنامه کسانی که ایران و ایرانی را نمی پسندیدند و استقامت مردم ما را نمی خواستند، تمامی آن ها را ناکام کردند.

 حضور مردم در پای صندوق های رای باعث شد دنیا بفهمد با این مردم نمی شود با زبان تحریم و فشار صحبت کنند و ناگزیرند که با این مردم در پای میز مذاکره بنشینند و مشکلات را حل کنند.

امروز خیلی ها در آمریکا غافلگیرند  به خاطر اینکه این واقعیت را نشناختند و خیال کردند دستگاه سیاسی است که آینده را تعیین می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر