کد خبر: 58544
A

نماینده مهاباد: استانی شدن انتخابات مجلس به نفع نمایندگان فعلی است انتخابات

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: از نظر من استانی شدن انتخابات مجلس به نفع نمایندگان فعلی است. اگر این طرح تأیید نهایی بشود باید بگویم که نمایندگان برای خودشان کار کرده‌اند.

نماینده مهاباد: استانی شدن انتخابات مجلس به نفع نمایندگان فعلی است
انتخابات

به گزارش دیده بان ایران، جلال محمودزاده در مورد طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من در شرایطی که احزاب وجود ندارند یا به عبارت دیگر این احزاب در ایران هنوز شکل نگرفته‌اند، طرح استانی شدن انتخابات معنایی ندارد. در این شرایط این طرح اولاً باعث می‌شود که هزینه‌های انتخابات افزایش پیدا کند. در این صورت بعضی از افراد که از نظر مالی سطح بالاتری دارند، به نمایندگان نزدیک‌تر شوند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: استانی شدن انتخابات باعث می‌شود که نمایندگان مجلس از مردم فاصله بگیرند. با استانی شدن انتخابات شهرهای محروم، کوچک و دورافتاده کاملاً متضرر می‌شوند چون به آنها رسیدگی نمی‌شود و نماینده برای اینکه در کل استان رأی بیاورد مجبور است که به روستاهای پرجمعیت بپردازد.

وی با اشاره به مشکل توسعه توازن منابع و امکانات در کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه بیشتر مناطق کشور، محروم هستند، این محرومیت گسترش پیدا کرده و توسعه متوازن دچار مشکل می‌شود. از طرفی با استانی شدن انتخابات میزان مشارکت کاهش می‌یابد.

نماینده مردم مهاباد گفت: در مرحله اول این انتخابات ۱۰ درصد کسب آرا را برای انتخاب شدن اولیه را در نظر گرفته‌اند. به نظر من این رقم بسیار حداقلی است. چون هر نماینده‌ای می‌تواند این رقم را کسب کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس ضمن اعلام مخالفت خود با این طرح گفت: در شرایط استانی شدن انتخابات افراد نخبه‌ای که ناشناخته هستند، توانمندی دارند و می‌توانند نماینده‌های خوبی باشند برای اولین دوره نمایندگی‌شان به مشکل می‌خورند زیرا در شرایط استانی شدن انتخابات افراد تکراری به مجلس راه پیدا می‌کنند. از نظر من انتخابات استانی مجلس به نفع نمایندگان موجود است. اگر این طرح تأیید نهایی بشود باید بگویم که نمایندگان برای خودشان کار کرده‌اند.

محمودزاده گفت: احتمال رد شدن این طرح از طرف شورای نگهبان وجود دارد. چون این طرح عادلانه نیست. ما داریم جلوی خدمت تعدادی از افراد جامعه را می‌گیریم و می‌گوئیم فقط کسانی که شناخته شده هستند یا سابقا نماینده بوده‌اند امکان انتخاب شدن دارند. ما نباید برای مصلحت خودمان دل به این قانون دهیم./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر