کد خبر: 58550
A

دفاع عضو جبهه پایداری از طرح یک لیتر بنزین به ازای هر ایرانی

امیرآبادی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس این حق را دارد که از دولت انتقاد کند ولی دولت حق این کار را ندارد، چون دولت و دستگاه‌های اجرایی در دستش است و باید توضیح دهد چه کرده است.

دفاع عضو جبهه پایداری از طرح یک لیتر بنزین به ازای هر ایرانی

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح یک لیتر بنزین به ازای هر ایرانی در هر روز به عدالت نزدیک‌تر است، البته منتقدین باید در این خصوص نظرات خود را مطرح کنند و این‌که کارمند و کارگر در حال حاضر حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند خارج از عدالت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس در خصوص لزوم شفافیت در کشور گفت: این شفافیت باید حداکثری بوده و در تمام اقشار وجود داشته باشد. این در حالی است که من در صداوسیما به صراحت گفتم که ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از مجلس حقوق می‌گیرم و به دلیل بازنشستگی هم ۵ میلیون از سپاه حقوق می‌گیرم. همچنین به دلیل تدریس در دانشگاه به ازای هر ترم یک میلیون حق‌التدریس دریافت می‌کنم. این در حالی است که نمایندگان هزینه‌های زیادی به دلیل مراجعات فراوان دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح اعطای یک لیتر بنزین به هر ایرانی در هر روز هم اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس است البته این هفته مطرح خواهد شد و درنهایت نمایندگان به آن رأی مثبت یا منفی خواهند داد.

حقوق نمایندگان مجلس از قضات و هیات‌علمی دانشگاه‌ها کمتر است 

وی گفت: حقوق دریافتی نمایندگان مجلس به‌مراتب از حقوق دریافتی قضات و هیأت علمی دانشگاه‌ها کمتر است.

امیرآبادی تصریح کرد: در دورها خیر مجلس به دستور لاریجانی ترابری مجلس منحل شد؛ چراکه برخی رانندگان این بخش حقوق ۵ تا ۶ میلیون تومانی دریافت می‌کردند و عملا با اجرای طرح جایگزین کل هزینه ترابری مجلس نصف شد.

وی در پایان بر لزوم شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی نمایندگان مجلس گفت: به شخصه پس از رأی آوردنم این کار را انجام دادم./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر