کد خبر: 58557
A

چه دستهایی می‌خواهند روابط ایران و قاره سبز را سیاه کنند؟

در روزهای اخیر با توجه به مصاحبه پر مناقشه علی ماجدی سفیر پیشین ایران در آلمان مبنی بر ضرورت مراقبت از اقدامات خود سر ها در اروپا؛ باز هم این بحث در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح شده که آیا منسوبان دستگاه امنیتی کشور در خاک اروپا نسبت به عناصر ضد انقلاب دست به حذف فیزیکی می زنند؟

چه دستهایی می‌خواهند روابط ایران و قاره سبز را سیاه کنند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ شنبه ۹ تیر ۹۷ نشست سالانه گروهک منافقین در حومه پاریس با سخنرانی رودی جولیانی مشاور ترامپ برگزار شد.

چند ساعت پس از برگزاری این نشست، رسانه های اروپایی اعلام کردند یک زوج ایرانی ساکن بلژیک به نام های “امیر سعدونی” و “نسیم نجز”  به اتهام دریافت دریافت مواد منفجره از یک دیپلمات ایرانی مستقر در وین به نام اسدالله اسدی برای انجام عملیات در نشست گروهک منافقین بازداشت شدند.

پس از آن مسئولان ایرانی ماجرای فوق الذکر را یک سناریو برای تحت الشعاع قرار دادن سفر رئیس جمهور روحانی به اتریش و سوئیس دانستند.

اما یکی از دلایلی که ثابت می کرد اتفاق فوق الذکر یک سناریوی از پیش طراحی شده برای تحت الشعاع قرار دادن روابط ایران و اروپا در آستانه ارائه بسته اروپایی ها در راستای حفظ برجام است به ماجرای رخ داده در هلند به تاریخ ۱۵ تیر ۹۷ مربوط می شد زمانی که هلندی ها اعلام کردند در یک ماه قبل یعنی ۱۷ خرداد ۹۷ دو دیپلمات ایرانی را به سبب دست داشتن در ترور “احمد نیسی” و “علی معتمد” به عنوان عنصر نامطلوب شناسایی و اخراج کردند.

اینکه هلندیها یک ماه پس از اخراج دیپلماتهای ایرانی و در ادامه ماجرای سعدونی ماجرای فوق الذکر را رسانه‌ای کردند بسیار مشکوک بود به ویژه آنکه در همان روز ۱۵ تیر ۹۷ جلسه حساسی میان وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه تروئیکای اروپایی در وین پیرامون راههای حفظ برجام برگزار شد گویی یک شبکه ای قصد داشت روابط ایران و اروپا را تخریب کند.

برخی معتقدند همه عملیات تروریستی که در آنها ایران متهم می شود عملیات پرچم دروغین یا فالس فلگ است.

در این عملیات اطلاعاتی امنیتی سازمان های اطلاعاتی کشور “الف” به گونه ای صحنه سازی می کنند که چنین به نظر آید آن عملیات تخریبی تروریستی کار عناصر اطلاعاتی کشور “ب”است./ سایت مدآرا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر