کد خبر: 5856
A

لاوروف: به انتخاب مردم آمریکا احترام می‌گذاریم/ امیدواریم رابطه آمریکا و روسیه به حالت عادی برگردد

لاوروف ابراز امیدواری کرد که روابط روسیه - آمریکا با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمیکا بهبود یابد.

لاوروف: به انتخاب مردم آمریکا احترام می‌گذاریم/ امیدواریم رابطه آمریکا و روسیه به حالت عادی برگردد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه بنین با تاکید براینکه مسکو به انتخاب مردم آمیکا احترام می‌گذارد، گفت: ما جدا امیدواریم که روابط روسیه و آمریکا که دوران بسیار بسیار نامطلوبی را می گذراند بهبود یافته و به حالت عادی بازگردد چرا که این امر به نفع هر دو ملت و کل جامعه بین‌المللی است.

وی افزود: روسیه آمریکا انجام تحقیقات درباره حملات هوایی در سوریه و اتهاما درباره کشته شدن غیرنظامیان است البته به این شرط که مدارک محکم و مستدلی ارائه شود. ما همواره تاکید داریم که حقایق و اسناد ارائه شود. شایعات و اتهاماتی از سوی برخی کشورهای خاص و سازمان‌های غیردولتی هست مبنی براینکه برخی تاسیسات غیرنظامی نظیر مدارس، مهدکودک‌ها بمباران شده‌اند. وزارت دفاع روسیه به کرات اسناد و مدارک لازم را برای اثبات غیرواقعی بودن این اتهام‌ها ارائه کرده است. با این حال ما باز هم آمادگی خود را برای انجام تحقیقات در باره هر پرونده خاص اعلام میداریم.

وزیر خارجه روسیه گفت: داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در موصل استفاده می کند و جبهه النصره هم در سوریه چنین خط مشی را در پیش گرفته است. جبهه النصره به غیرنظامیان اجازه نمی دهد که از گذرگاه‌های امنی که برای عبور آنها در حلب اعلام کردیم، خارج شوند.

لاوروف تاکید کرد: تلاش ما آن است که جامعه جهانی به دنبال عبور از بحران‌ها باشد و جنجال‌های رسانه‌ای را کنار بگذارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر