کد خبر: 58621
A

قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی از گرفتن سود سپرده بانکی منع می‌شوند

نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی مجاز به دریافت سود از حساب های بانکی نخواهند بود.

قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی از گرفتن سود سپرده بانکی منع می‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اصغر یوسف نژاد  با اشاره به مصوبات صبح امروز جلسه تلفیق مجلس گفت: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق دستگاه‌های اجرایی، قوای سه گانه، وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و بنیادها و نهادهای انقلاب مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده گذاری کوتاه مدت و بلند مدت) مفتوح در بانک‌های دولتی و غیر دولتی نیستند.
وی افزود: بر اساس این مصوبه و در اجرای این حکم بانک‌های دولتی و غیر دولتی نیز مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی که فاقد قوانین و مقررات برای دریافت سود هستند، نمی‌باشند. بانک‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، سازمان بورس، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و هر یک از دستگاه‌های اجرایی که در قوانین و مقررات و یا اساسنامه مجاز به دریافت سود هستند از شمول این حکم مستثنی هستند.
وی ادامه داد: طبق این مصوبه از ابتدای سال 97 سود دریافتی ناشی از سپرده‌های دارای مجوز دستگاه‌های مشمول به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها، سازمان بورس و صندوق‌ها به عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز و به صورت صد در صد دریافت و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پرداخت می‌شود. هر گونه اقدام مغایر این حکم تصرف در وجوه و اموال عمومی محسوب می‌شود.
نماینده مردم ساری در مجلس گفت: بر اساس آن کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که در قانون بودجه 97 اختیار کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی دارند و نیز بر اساس مقررات، مجوز کمک‌های بلاعوض به اشخاص حقیقی و حقوقی را دارند، موظفند گزارش عملکرد خود را به تفصیل همراه با مدارک مربوط تا پایان دی ماه به کمیسیون برنامه و کمیسیون‌های تخصصی ذیربط مجلس ارائه کنند./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر