کد خبر: 5868
A
هشدار به ترامپ از تریبون نماز جمعه تهران:

سید احمد خاتمی: هنوز خبر ندارم چقدر این آقا (ترامپ) رای آورده است/ اینها سروته یک کرباس‌اند

امام جمعه موقت تهران، سیاست ایران در قبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بسیار معقول و منطقی دانست وگفت: برخی صاحبان سایت‌ها و روزنامه‌های کشور برای انتخابات آمریکا با شور و جانبدارانه وارد صحنه شدند ولی انصاف بدهند موضعشان هوشمندانه نبود.

سید احمد خاتمی: هنوز خبر ندارم چقدر این آقا (ترامپ) رای آورده است/ اینها سروته یک کرباس‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در مورد چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارداشت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخابات این کشور، سیاست بسیار معقول و منطقی بود، سیاست بی طرفی. در این عرصه نظام می گفت که اینها همه سروته یک کرباس هستند، آبشخورشان جای دیگر و نوکر صهیونیست‌ها هستند، این موضع بسیارهوشمندانه ای بود.
وی افزود: برخی صاحبان سایت‌ها و روزنامه‌های کشور جانبدارانه وارد صحنه انتخابات آمریکا شدند حتی قبل از انتخابات به استقبال پیروزی بعضی از نامزدها رفتند اما وی انتخاب نشد، انصاف دهند که این موضعشان هوشمندانه نبود.
وی ادامه داد: برای شما بهتر این بود که با سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران همراهی می کردید. نظام بعد از انتخابات هم موضع قشنگی گرفت، ما در هیچ کشوری دخالت نمی کنیم، به مردم کشورها و انتخاباتشان احترام می گذاریم، این سیاست امروز و دیروز و 37 سال گذشته ایران است.
وی با تاکید بر این که این منطق ما است، گفت: به همین دلیل است که می گوییم هر فلسطینی یک رای، هر بحرینی یک رای، هرعربستانی یک رای .
اهم سخنان امروز خطیب موقت نماز جمعه تهران به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
** آنها که دم از دموکراسی می زنند این احترام را نسبت به ملت‌ها ندارند، ببینید در سوریه چه می کنند، بشار اسد هفتاد درصد آرا را کسب کرده است در حالی که در انتخابات آمریکا 47 درصد پای صندوق رای رفتند. هنوز خبر ندارم چقدر این آقا (ترامپ) رای آورده است، کل شرکت کنندگان 47 درصد بود.
** اعتراف‌های کاندیداها نشان داد وضعیت آمریکا چگونه است. چند مطلب از مطالب آنها را انتخاب کردم که می‌گویم. ترامپ می‌گوید ما ۲۰ تریلیون دلار بدهی داریم و وضعمان خراب است و ۴۵درصد مردم فقیر هستند. ما شاهد افزایش قتل بوده‌ایم که در ۴۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و آفریقایی‌تبارها در جهنم هستند. وقتی خیابان راه می‌روید به شما شلیک می‌کنند.
**ترامپ به رقیب خود می‌گوید زمانی که شما وزیر خارجه آمریکا بودید، داعش نوزاد بود، الان هم کاری نمی‌توانید برای مقابله با داعش بکنید چون داعش در دوره شما ایجاد شد. در ادامه کلینتون به مسئله نژادی اشاره می‌کند و می‌گوید سالانه تعداد زیادی به خاطر مسئله نژادی با اسلحه کشته می‌شوند.
** اگر اینها ورشکستگی نیست پس چیست؟ آنها خودشان ورشکسته هستند، حالا می‌توانند ما را نجات بدهند؟ مردم آمریکا از ماجراجویی‌های آمریکا در جهان خسته شده‌اند. هرجا شلوغی هست، آمریکا هم هست. در اوکراین مردم اعتراض دارند اما آمریکا از آن سر دنیا در آن اعتراض شرکت می‌کند. در یمن خرج اسلحه توسط آمریکا داده می‌‌شود. مالیات مردم آمریکا، خرج آدم‌کشی در دنیا می‌شود.
** هرچند تاثیری ندارد اما به عنوان نصیحت به کاندیدای تازه به دوران رسیده آمریکا می‌گویم اگر راه شما راه پیشینیان شما باشد، سرانجام شما سرانجام همان‌ها خواهد بود. آنها چند ویژگی داشتند؛ ۱- مغرور بودند و غرور استکباری داشتند و دنیا را دِه و خودشان را کدخدا می‌دیدند ۲- دروغگو بودند؛ اوباما گفت مداخلات نظامی آمریکا را پایان می‌دهم و گوانتانامو را تعطیل می‌کنم اما هنوز هیچکدام اتفاق نیفتاده است. ۳- پرونده آنها در ایران سیاه است؛ از ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا کنون چه‌ها که نکردند. ۴- نسبت به جهان اسلام جنایت می‌کنند؛ اتاق جنگ یمن در دست آمریکاست. رییس جمهور تازه به دوران رسیده اگر مانند اینها عمل کند، همان ماه اول از چشم مردم می‌افتد.
** در مناظره‌های آمریکا آنها در اهانت به ملت ایران سنگ تمام گذاشتند. اینها بازی انتخاباتی بود و می‌خواستند رای بیاورند. مردم آمریکا یکی از کاندیداها را انداختند اما کاندیدای جدید همان حال و هوا را اگر داشته باشد، بداند ملت ایران روسای جمهور قبل آمریکا را خسته کردند. در تلویزیون می‌گویند ملت ایران تروریست است! خجالت نکشیدید؟ بازی با ایران، بازی با دم شیر است. به کاندیدای تازه به دوران رسیده می‌گویم ایران منش مقاومت تا آخرین نفس. آخرین نفر دارد و شعارش، شعار یاحسین است. امیدوارم سرعقل بیاید و به بیراهه نرود.
** راهپیمایی اربعین، نماد بیعت با دین و ارزش‌ها و سالار شهیدان است. این مراسم، راهپیمایی بیست میلیونی بی‌نظیر است. روزی می‌گفتند هل من ناصر ینصرنی؛ امروز بیست میلیون نفر این ندا را پاسخ می‌دهند.
** مسئله دوم، مسئله موصل است که قدم به قدم شاهد پیروزی‌های ارتش عراق هستیم. دنیا باید از عراق تشکر کند. ائتلاف ضد داعش دروغین است، این ارتش عراق و سوریه است که با داعش می‌جنگد. امیدواریم به همین زودی خبر فتح موصل به گوش جهان برسد. آنها توان لازم را دارند و نیازی به کمک کسی ندارند لذا آمریکا فرصت‌طلبی نکند. آنها می‌خواهند نیروهایشان را تا نزدیکی موصل بیاورند و تا پیروزی به دست آمد، بگویند حاجی انا شریک.
** {ضمن گرامیداشت یاد سردار هسته‌ای و کسانی که اتوبوسشان در راه کربلا واژگون شد} برای درگذشتگان طلب شفاعت می‌کنیم و برای مجروحان تقاضای سلامتی داریم. خود سیدالشهدا به استقبال آنها خواهد رفت.
** موضوع دروغ از بحث‌های ابتدایی دوران طلبگی ما بود که بر عکس آنچه که ما فکر می‌کردیم بحث چندان مهمی نباشد اما تا به همین امروز با آن درگیر هستیم. آسیب‌های اخلاقی باید مدام گفته شود و کهنه شدنی نیست و هم اکنون نیز به عنوان یک آفت به جان سیاست‌مداران افتاده است.
** دروغ آسیب بزرگ جامعه ما است و به فرموده پیغمبر همه گناهان در یک اتاقی قرار گرفته و کلید آن دروغ است کسی که به دروغ گفتن عادت می کند بسیاری از گناهان دیگر برای او آسان می‌شود و در احادیث بسیاری آمده که دروغ میانه‌ای با ایمان ندارد. بنده به تمام کسانی که در فضای جدید به دروغ‌پراکنی می پردازند نصیحت می‌کنم طبق سوره احزاب آیه 70 تقوا داشته باشید و حرف قابل اثبات بزنید و اگر مطلبی به طور اشتباه منتشر کردید با عذرخواهی آن را تکذیب کنید.
** در پذیرش خبر از سوی مردم نیز باید فیلتر وجودداشته باشد و هر خبری که نقل شد پذیرفتنی نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر