کد خبر: 58696
A

ظریف: برجام؛ آمریکا را در موضع انزوا قرار داده است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برجام آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده که امروز تمام تلاشش را انجام داده تا از منزوی بودن خارج شود.

ظریف: برجام؛ آمریکا را در موضع انزوا قرار داده است

به گزارش دیده بان ایران، محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز (دوشنبه ، 8 بهمن) مجلس شورای اسلامی در توضیحات خود درخصوص سوال سیدعلی ادیانیگفت: در نامه مقام معظم رهبری هیاتی با عنوان هیات نظارت تشکیل شد که مسئول رسیدگی مفاد نامه است و وزارت امور خارجه گزارش های خود را به صورت مرتب به هیات ارائه کرده و این هیات براساس مصالح کشور تصمیم می گیرد که چگونه عمل شود.

وی ادامه داد: کاری که جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه انجام داد، در نامه های متعدد از ابتدای اجرای برجام تاکنون موارد بدعهدی و نقض برجام توسط ایالات متحده و سایر اعضا را به اطلاع طرف مقابل رسانده و نسبت به اقدامات آنها اعتراض کرده است، از این رو اقداماتی که باید انجام می شد مورد تصویب هیات نظارت قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشور ادامه داد: در این حوزه وزارت امور خارجه در همان حد گزارش دهی بوده ، از طرف دیگر وزارت امور خارجه براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی هر سه ماه یکبار گزارش را به مجلس ارائه کرده و این گزارش ها در پارلمان بررسی شده و اگر نیاز بوده نمایندگان مجلس تصمیم گیری انجام داده اند. از طرف دیگر ما معتقدیم از نظر منافع ملی جمهوری اسلامی و با در نظر گرفتن همه شرایط، بهترین انتخاب در این عرصه انجام شده و این انتخاب آمریکا را در موضع بغرنجی قرار داده که امروز تمام تلاشش را انجام داده تا از منزوی بودن خارج شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر