کد خبر: 58786
A

علی لاریجانی: از سرمایه بسیج باید برای حل مشکلات مردم استفاده کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل قوام سپاه، بسیج است؛ زمانی که بسیج با بدنه سپاه عجین شد، سپاه قدرت فعلی را کسب کرد.

علی لاریجانی: از سرمایه بسیج باید برای حل مشکلات مردم استفاده کرد

به گزارش سایت خبری مدآرا، علی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج قوه مقننه گفت: همه بدنه مجلس شورای اسلامی حب بسیج دارند و دلیل اینکه اقدامات بسیج طی سال‌های اخیر در مجلس به صورت روان پیش می‌رفت این موضوع بود، آقای هاشمی نیز یکی از فرماندهان خوب و پرتلاش است که با تدبیر عمل کرده و ذهن عملیاتی، سرزندگی و شادابی کار را نیز دارد، امیدواریم با مسئولیت جدید حرکت رو به جلویی را شاهد باشیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه به خاطر داریم یکی از موسسات خوب بعد از انقلاب اسلامی سپاه بود که یکی از تدابیر راهبردی امام خمینی (ره) است، سپاه در هفته‌های اول با نظم آن زمان شکل گرفت و تبدیل به یک نهاد قدرت برای دفاع از آرمان‌های انقلاب شد، تصریح کرد: دلیل قوام سپاه، بسیج است؛ زمانی که بسیج با بدنه سپاه عجین شد، سپاه قدرت فعلی را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج یک امر فرعی نیست بلکه امری اصلی است و این نهاد قوام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کشور، ریل‌گذاری جدید بسیج مستضعفین اقدام مناسبی محسوب می‌شود.

لاریجانی افزود: علاوه بر آموزش‌های عقیدتی که اهمیت بسیار زیادی دارد، فراموش نکنید بسیج بخشی از دفاع کشور است و باید همواره آماده باشیم، بسیجی‌ای که آموزش کافی را ندیده باشد، بسیجی واقعی نیست، توصیه می‌کنم آموزش‌های نظامی را مستمراً در دستور کار قرار دهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمان واقعی باید آموزش نظامی دیده باشد و این موضوع بازدارنده است، امام خمینی (ره) نیز بر این موضوع تأکید داشتند که همه باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در قوه مقننه بخشی از کار مربوط به کارکنان است و باید برای آنها برنامه داشته باشید، در قسمت نمایندگان نیز می‌تواند در وجوهات مختلفی فعالیت کرد، ادامه داد: شرایط مجلس به گونه‌ای است که سابقه دفاع، رزم و جانبازی دارند و از خانواده و بیت شریف شهدا هستند.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه برای حل مسائل کشور لازم است که در قوه مقننه تصمیماتی گرفته شود تا از کلیات بسیج استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند اگر ایده ای در این مورد وجود داشته باشد بر روی آن کار کند، از سرمایه بسیج باید برای حل مشکلات مردم استفاده کرد و همچنین به برخی از وزرا مخصوصاً وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات اعلام کردند تا از بدنه بسیج استفاده کنند.

لازم به ذکر است در این نشست از زحمات مسعود مهدیان؛ فرمانده سابق بسیج قوه مقننه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده بسیج مستضعفین تقدیر و سرهنگ سید محمود هاشمی به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

در ابتدای این مراسم نیز سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین  در مراسم معرفی فرمانده بسیج قوه مقننه ، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: با موافقتی که دکتر لاریجانی داشتند آقای سید محمود هاشمی به عنوان فرمانده بسیج قوه مقننه معرفی شد و طبیعتاً بسیج قوه مقننه من بعد حلقه مضاعفی برای استحکام بسیج و مجلس است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج به گفته فرماندهی معظم کل قوا با حضور نخبگان، تحصیلکردگان و افراد فنی، کلید طلایی حل مشکلات کشور است، تصریح کرد: در مأموریت‌های عمقی ما، عمق بخشی داخلی مورد تأکید قرار گرفته، در دو سال اخیر ریل‌گذاری جدیدی داشتیم و سمت و سوی فعالیت‌های خود را به سمت خدمت‌رسانی برده‌ایم که دو فقره آن اردوهای جهادی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: اطمینان دارم با نگاه عمیقی که در دیدگاه رئیس مجلس شورای اسلامی وجود دارد، سال بهتری را در بسیج مستضعفین تجربه می‌کنیم./ ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر