کد خبر: 58797
A

عراقچی: به هم خوردن توازن برجام برای جهان تبعات زیادی دارد

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در ملاقات با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش، از تأخیر درراه اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران انتقاد وتصریح کرد: به هم خوردن تعادل برجام، تبعات زیادی را برای منطقه، اروپا و جهان در پی دارد.

عراقچی: به هم خوردن توازن برجام برای جهان تبعات زیادی دارد

به گزارش دیده بان ایران، عراقچی که برای انجام رایزنی‌های سیاسی بین ایران و اتریش در وین بسر می‌برد در عین حال از موضع سازنده اتریش در حمایت از برجام تقدیر کرد و افزود که اروپا باید مسئولیت تاریخی خود را انجام دهد.
در این دیدار که تعدادی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش ازجمله رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور حضور داشتند، طرفین همچنین در خصوص مناسبات دوجانبه به‌ویژه همکاری‌های پارلمانی، تحولات منطقه‌ای و جهانی گفتگو کردند. 
«آندریاس شیدر»ضمن اشاره به اهمیت حفظ برجام، توسعه روابط دوجانبه و اهمیت نقش ایران در منطقه، بر تداوم رایزنی‌های پارلمانی با ایران تأکید کرد. 
وی همچنین با ابراز خرسندی از موافقت مجلس شورای اسلامی برای سفر هیات پارلمانی اتریش به تهران اظهار داشت مایلیم با مقامات ایرانی پیرامون مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای گفتگوهای بیشتری داشته باشیم.
عراقچی دیروز دوشنبه برای گفت‌وگو با مقام‌های اروپایی در اولین ایستگاه خود وارد وین شد. بر اساس برنامه اعلام‌شده او همچنین قرار است به اسلواکی و بلغارستان نیز سفر کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر