کد خبر: 58847
A

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در نوبت بررسی مجلس قرارمی گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن در کمیسیون حقوقی مجلس پایان یافت و این طرح برای بررسی و تصویب به هیات رییسه مجلس تقدیم شد.

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در نوبت بررسی مجلس قرارمی گیرد

به گزارش دیده بان ایران، فاطمه حسینی در همین رابطه اظهار داشت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن پس از بررسی و تصویب در کمیسیون حقوقی مجلس برای بررسی نهایی به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
وی اظهار داشت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن بر 2 محور اصلی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از اسیدپاشی استوار است.
حسینی با بیان اینکه در محور تشدید مجازات اسیدپاشی، بر قصاص نفس یا عضو تاکید شده است، بیان کرد: علاوه بر این، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس های تعزیری درجه 1 تا 4 نیز پیش بینی شده است.
نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در این طرح به تشدید مجازات معاونت در جرم اسیدپاشی نیز توجه شده است.
حسینی در ادامه با اشاره به مواد مربوط به محور حمایت از بزه دیدگان ناشی از اسیدپاشی در این طرح، از پیش بینی راهکارهایی در زمینه تامین هزینه های درمان بزه دیده و همچنین خسارات روانی و اجتماعی وارد بر وی اشاره کرد.
وی یادآور شد: همچنین در صورت عدم دسترسی یا شناسایی مرتکب، پرداخت دیه از بیت المال به بزه دیده در این طرح پیش بینی شده است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر