کد خبر: 58902
A

معاون رییس جمهوری: آمده ام مشکلات را از نزدیک بررسی کنم

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: من را به عنوان یک فرد کُرد زبان بە کردستان فرستادند تا مشکلات را از نزدیک بررسی و گزارش لازم را اعلام کنم.

معاون رییس جمهوری: آمده ام مشکلات را از نزدیک بررسی کنم

به گزارش دیده بان ایران، حسینعلی امیری روز پنجشنبه در بازدید از ناحیه منفصل شهری «نایسر» در سنندج گفت: باید هر چه زودتر تکلیف اسناد اراضی و املاک این ناحیه و صدور سند برای آنها اقدام شود زیرا نبود این اسناد مشکلات حقوقی و اجتماعی زیادی بدنبال دارد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری خطاب به مسئولان اجرایی استان کردستان گفت: نباید تمام توان و انرژی خود را صرف بازسازی و عمران نواحی منفصل شهری کرد بلکه اصل و اساس هر کار و اقدامی را مسائل حقوقی تشکیل داده و باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشید.
وی با بیان اینکه کارهای اساسی عمرانی خوبی در نایسر سنندج در دست اجراست هر چند نیازهای مردم زیاد است، افزود: استانداری کردستان در 2 سال گذشته برنامه‌های خوبی در این ناحیه اجرا و عملیاتی کرده است.
امیری ادامه داد: مردم به عنوان ساکنان این منطقه باید خود نیز در بازسازی و بهسازی محل زندگی خود مشارکت کنند تا کارها زودتر و بهتر به نتیجه برسد.
وی همچنین یادآور شد که خدمات دولت در نواحی منفصل شهری سنندج از جمله نایسر در حوزه‌ های درمان، آموزش، ورزش، فضای سبز و بهسازی معابر متمرکز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این بازدید با اشاره به اینکه نایسر حدود 75 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: از دو سال پیش اجرای پنج طرح شاخص و ویژه در این ناحیه آغاز شده است که یکی از این پروژه ها مجتمع فرهنگی، هنری و ورزشی است که 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهرام ملکی گفت: آموزش و اشتغال مهمترین مباحث و مسایل در نواحی منفصل شهری بویژه نایسر است‌.
وی اظهار داشت: چند سازمان مردم نهاد برای توانمندسازی اقتصادی و آموزش در ناحیه منفصل شهری نایسر ما را یاری می کنند.
دیدار با خانواده شهدا، امام جمعه پیشین سنندج، نخبگان، برگزیدگان استان و حضور در جشن انقلاب از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون پارلمانی رئیس جمهوری به کردستان است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر