کد خبر: 58921
A

حضور سفیر کره شمالی در مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدنبی حبیبی+ عکس

مرحوم حبیبی در خرداد ماه گذشته با اشاره به مذاکرات رهبر کره شمالی و ترامپ گفته بود: آمریکایی‌ها امروز خود را مجبور به نشستن سر میز مذاکره‌ای می‌بینند که طرف مقابل دست روی ماشه هسته‌ای همه اهداف را در آمریکا نشانه گرفته است. اگر بخواهند زور بگویند قطعاً زور هم خواهد دید و شنید.

حضور سفیر کره شمالی در مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدنبی حبیبی+ عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ گانگ سام هیون، سفیر کره شمالی در مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدنبی حبیبی شرکت کرد. گفتنی است حزب موتلفه اسلامی پس از انقلاب با کره شمالی، به گفته اعضای ارشد آن، مراوده های اقتصادی بسیاری داشته است. ابتدای سال 97 بود که انتشار خبر فرستان هدیه ویژه حزب موتلفه به کره شمالی به مناسبت هشتادوپنجمین سالگرد تأسیس ارتش کره‌ شمالی و صد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ»، بنیان‌گذار کره‌شمالی را که در تقویم این کشور «روز خورشید» سر و صدای بسیاری را برپا کرد. هدیه‌ای که مهدی جولایی، معاون دبیرکل حزب در پیونگ‌یانگ پایتخت این کشور به ری‌سو یونگ، عضو کمیته مرکزی و نایب‌رئیس حزب کارگران کره‌شمالی اهدا کرد.

خبرگزاری کره‌شمالی جزئیاتی از این هدیه را منتشر نکرد اما حمیدرضا ترقی معاون بین‌الملل شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این‌باره گفت: «این یک هدیه یادبود معمول در حد صنایع دستی بود».

ترقی درباره ارتباطات این حزب با دیگر احزاب دنیا گفته بود: «حزب مؤتلفه با ٣٠٠ حزب از کشورهایی آسیایی از طریق اتحادیه احزاب سیاسی آنها ارتباط دارد و عضو کمیته دائمی یا شورای مرکزی این اتحادیه نیز هست. به طور مستمر در جلسات آنها شرکت می‌کند و بعضا تصمیمات خوبی درباره منطقه گرفته می‌شود».

مرحوم حبیبی در خرداد ماه گذشته با اشاره به مذاکرات رهبر کره شمالی و ترامپ گفته بود: آمریکایی‌ها امروز خود را مجبور به نشستن سر میز مذاکره‌ای می‌بینند که طرف مقابل دست روی ماشه هسته‌ای همه اهداف را در آمریکا نشانه گرفته است. اگر بخواهند زور بگویند قطعاً زور هم خواهد دید و شنید.

به گزارش سایت دیده بان ایران،  پیکر مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی پنجشنبه ۱۱ بهمن از مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین تا خیابان ولیعصر تشییع شد.  محمدنبی حبیبی در سال ۱۳۲۴ در روستای باغخواص ورامین به دنیا آمده بود، وی فارغ‌التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد بود. وی استانداری تهران، فارس، خراسان را در کارنامه سوابق خود دارد و در دوره‌ای به عنوان شهردار تهران مسئولیت مدیریت شهری را بر عهده داشت.

 

 

 

57822773

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر