کد خبر: 59003
A

واکنش عضو جامعه روحانیت مبارز به لغو سخنرانی علی لاریجانی/ شان رییس مجلس باید حفظ شود

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و انسجام است، گفت: دامن زدن به اختلافات از سوی روحانیت، حوزه‌ها و جریان های سیاسی به مصلحت نیست.

واکنش عضو جامعه روحانیت مبارز به لغو سخنرانی علی لاریجانی/ شان رییس مجلس باید حفظ شود

به گزارش دیده بان ایران؛ در پی انتقاد امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته نسبت به سخنرانی علی لاریجانی در روز 22 بهمن کرج امروز دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی از لغو سخنرانی وی خبر داد.

امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته گفته بود: گویا انتخاب سخنران روز ۲۲ بهمن در کرج از طرف مرکز بوده است، عده ای به این انتخاب اعتراض دارند. هفته آینده راجع به این موضوع بحث می کنیم که وظیفه ما چه خواهد بود. یک هفته‌ای به دوستان وقت می دهیم ببینیم تدبیری می اندیشند یا خیر.

ساعتی بعد، دفتر رییس مجلس هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: رئیس مجلس براساس اصرار جناب آقای لطفی قائم مقام محترم آیت الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سخنرانی روز ۲۲ بهمن را پذیرفتند و تصور این بود که با آقای امام جمعه هماهنگی شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: آقای لاریجانی وقتی مطالب ایشان را شنید سخنرانی خود را لغو کرد و گفت: مسئله در حدی نیست که ایشان به شورای هماهنگی مرکز اولتیماتوم یک هفته ای بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر اما در گفت وگو با خبرآنلاین چنین رفتارهایی را آسیب‌زا خواند و گفت: در شرایط فعلی کشور برخوردهایی که منجر به تنش و دلگیری باشد پسندیده نیست، امروز ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام در برابر آمریکا و توطئه های بیگانه نیاز داریم بنابراین هر اقدامی که به اختلافات دامن بزند چه از سوی روحانیت، حوزه‌ها یا جریان‌های سیاسی به مصلحت کشور و نظام نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آقای لاریجانی از چهره‌های معتبر نظام هستند، ادامه داد: ایشان به امام و رهبری و به اصول انقلاب پایبند هستند و حفظ شان ایشان همانند شان همه خدمتگزاران نظام لازم است.

وی تاکید کرد: معتقدم در شرایط امروز که کشور نیازمند وحدت است برخوردهای اینگونه پسندیده نیست چرا که ثمره اختلافات عاید دشمن می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: حفظ شأن خدمتگزاران نظام همچون آقای لاریجانی که علاوه بر کارنامه روشن، امروز هم رئیس مجلس هستند ضروری است ضمن اینکه موضوع خاصی که مانع سخنرانی ایشان در کرج باشد، نمی بینم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر