کد خبر: 59049
A

مطهری: «اینستکس» حاکی از اراده اروپا برای حفظ برجام است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن سازوکار INSTEX حاکی از اراده اروپا برای حفظ برجام است.

مطهری: «اینستکس» حاکی از اراده اروپا برای حفظ برجام است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی مطهری در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز همه ما باید با وحدت کلمه پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم، گفت: باید با تلاش و مقاومت خود، آمریکا و اسرائیل را به زانو درآوریم.

وی ادامه داد: آزادی فلسطین تنها با وحدت کشورهای اسلامی محقق خواهد شد و نباید تفرقه‌ای بین جهان اسلام و به ویژه شیعه و سنی وجود داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن ساز و کار جدید مالی اروپا تحت عنوان INSTEX، بیان کرد: این مسئله حاکی از اراده اروپا برای حفظ برجام است اما قضاوت نهایی زمانی است که اجرای آن را نظاره کنیم و اروپا باید به همه تعهدات خود عمل کند.

وی تاکیدکرد: یکی از وزرای خارجه اروپا، اجرای این ساز و کار را به اجرای تعهدات FATF از سوی ایران گره زده است که نوعی دخالت در امور داخلی ایران است و وزارت خارجه باید پاسخ محکمی به آنان دهد.

مطهری افزود: جایگاه امروز ایران در دنیا و منطقه خاورمیانه قابل قیاس با پیش از انقلاب اسلامی نیست و امروز دنیا در اکثر تصمیمات جهانی و منطقه ای نمی تواند ایران را نادیده بگیرد در حالی که پیش از انقلاب، ایران فرمانور بود و به حساب نمی آمد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: امروز کشور جعلی اسرائیل که در جنگ ۱۹۷۳ با مصر و روسیه، هواپیماهاش در ایران سوخت گیری می کردند و سودای نیل تا فرات را داشت در مرزهای ساختگی خود محصور شده و در کابوس به سر می برد.

مطهری تاکیدکرد: بالاتر از همه امروز اسلام در دنیا مطرح است و همه سخن از فراگیری آن می گویندو ایران در استقلال سیاسی سرآمد کشورهای جهان است. چرا که خودش برای خودش تصمیم می گیرد و تابع کشورهایی چون آمریکا و انگلیس نیست و در استقلال فرهنگی نیز سرآمد کشورهای دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز فاصله رشد علمی ما با مغرب زمین به مراتب کمتر از این فاصله پیش از انقلاب اسلامی است و اعتماد به نفسی که ملت ایران در حوزه های مختلف از جمله صنعت هسته ای، صنایع دفاعی، فناوری، نانو و در بخش مهندسی و پزشکی به دست آورده است، دستاورد کوچکی نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بالاتر از اینها راه جدیدی است که انقلاب اسلامی پیش می برد چرا که این انقلاب یک انقلاب پیامبرانه است و با عزت انسانها سر و کار دارد و سودای هدایت بشر به سوی سعادت را دارد.

مطهری تأکید کرد: ما اسلام را یک حقیقت می دانیم نه یک مصلحت و آن حقیقتی است که تنها راه سعادت بشر است و ملت ایران از چنان رشد اجتماعی و سیاسی برخوردار شده که هیچ گاه از این دستاوردها به دلیل تنگی معیشت که بیشتر نشان از خباثت دشمن است، بر نمی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران به عظمت کاری که کرده اند آگاهند و آن را به هدف نهایی خود یعنی حکومت واحد جهانی به رهبری حضرت ولی عصر (عج) خواهند رساند.

مطهری اظهار داشت: همواره ما باید نگاهی به راه طی شده داشته باشیم و میزان سیر به سوی اهداف را ارزیابی کنیم چرا که هدف کلی ما اسلام بوده و اهدافی چون عدالت و آزادی در قالب مفاهیم اسلام مورد نظر بوده است و همین مسئله است که انقلاب ما را از انقلاب فرانسه و اکتبر روسیه متمایز می کند.

وی تأکید کرد:  در موضوع عدالت قطعاً پیشرفت هایی داشته ایم که از جمله می توان به کاهش فاصله میان روستائیان و شهری ها از نظر برخورداری از امکانات رفاهی اشاره کرد که نسبت به قبل از انقلاب این فاصله کاهش بسیار زیادی یافته است اما باید قبول کنیم که شکاف طبقاتی موجود ناشی از ضعف دولت در اجرای سیاست های ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش خصوصی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید مطهری چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد که اگر دولت‌ها به عدالت اجتماعی اهمیت ندهند، انقلاب ما شکست خواهد خورد.

مطهری گفت: در مجموع در موضوع آزادی کارنامه قابل قبولی داریم اما باید بدانیم که انقلاب ما از پایگاه اجتماعی محکمی برخوردار است و نیازی به سخت گیری‌ها به برخی از منتقدان به بهانه حفظ نظام نیست.

وی افزود: آیت الله مطهری می‌گوید که از اسلام فقط با یک نیرو می‌توان دفاع کرد و آن هم آزادی دادن به افکار مخالف و پاسخگویی صریح به آنان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: مسئله مهم در شرایط امروز ما وحدت است و وحدت کلمه ترجیع بند سخنان امام ره بود و با وحدت کلمه انقلاب ما به پیروزی رسید و هیچ قشری نمی تواند انقلاب را به خود نسبت دهد و لازم است همانطور که انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را پشت سر امام (ره) با وحدت کلمه به پیروزی رساندیم، امروز هم با وحدت کلمه پشت مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

مطهری یادآور شد: ملتی که برای خدا قیام کرده است، شکست ندارد و با تلاش و مقاومت امریکا و اسرائیل به زانو در می آوریم و از موقعیت فعلی عبور خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید وحدت را در جهان اسلام هم جاری و ساری کنیم و فلسطین را در سایه وحدت کشورهای اسلامی آسان تر می توان آزاد کرد و باید از فرقه‌گرایی و مطرح کردن مسائلی درباره تفرقه میان شیعه و سنی اجتناب کرد و شعار ما باید اسلام باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید: در سال‌های گذشته خصوصا پس از انتخابات ریاست جمهوری، دوری از وحدت کلمه به ویژه در میان سیاسیون آسیب‌هایی را وارد کرد که باید آن را ترمیم کرد و باید با خلوص نیت به تقوای پیش از انقلاب بازگشت./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر