کد خبر: 5908
A

نماینده میاندوآب: فراکسیون کُردزبان‌ها در مجلس تشکیل می‌شود

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با عنوان اینکه قرار است در مجلس فراکسیون کُردزبان‌ها تشکیل شود، گفت: نمایندگان کُردزبان در مجلس خواستار تشکیل این فراکسیون شده‌اند تا حقوقی که متعلق به دیگر زبان‌هاست برای کُردها هم لحاظ شود.

نماینده میاندوآب: فراکسیون کُردزبان‌ها در مجلس تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، همایون هاشمی اظهار کرد: ریشه زبان کُردی به هزاران سال پیش باز می‌گردد و کُردها اصیل ترین قوم ایرانی هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه فرهنگ، ادبیات و علمای کُرد در کشور جایگاه والایی دارند، افزود: کردستان همیشه در تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته و در بحث فرهنگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: نخبگان کُرد و اهل اقلم باید برای توسعه کردستان وارد عمل شوند چون برای توسعه و آبادی منطقه نیاز به حضور نخبگان در عرصه است.

وی با عنوان اینکه قرار است در مجلس فراکسیون کُردزبان‌ها تشکیل شود، بیان کرد: ما نمایندگان در مجلس خواستار تشکیل این فراکسیون شده‌ایم تا حقوقی که متعلق به دیگر زبان‌هاست برای کُردها هم لحاظ شود.

هاشمی در ادامه بیان کرد: رسانه‌ها به خوبی می‌توانند از طریق فرهنگ، توسعه را در استان کردستان ایجاد کنند.

وی در پایان یادآور شد: اگر در جامعه‌ای اقتصاد رشد کند اما فرهنگ آن نه، آن اقتصاد نیز به تدریج ضعیف خواهد شد؛ بر این اساس باید همه از جمله رسانه‌ها برای حفظ فرهنگ و زبان تلاش کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر