کد خبر: 59089
A

روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت؛ امروز به جای ۱۴ هزار پزشک قبل از انقلاب، ۱۴۰ هزار پزشک در ایران خدمت می کنند

رئیس‌جمهور گفت: جمعیت کشور نسبت به سال ۵۷ کمی بیش از دو برابر شده است اما خدمات در بخش بهداشت و درمان ۱۰ تا ۱۵ برابر شده است که نشان می دهد حرکت ما درست بود و مسیر انقلاب اسلامی ما را به هدف رسانده است.

روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت؛ امروز به جای ۱۴ هزار پزشک قبل از انقلاب، ۱۴۰ هزار پزشک در ایران خدمت می کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز صبح ۱۵ بهمن در جلسه علنی مجلس شورایی اسلامی برای دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان حضور یافت و گفت: کشور قبل از انقلاب ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک داشت که ۶ هزار نفر آنها  بودند. در تخصص های مختلف، ۸ رشته تخصصی پزشکی در دانشگاه های ایران تدریس می شد، در بقیه تخصص ها وابسته به دانشگاه های خارج کشور بودیم. امروز این استقلال بزرگ را انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورده است که به جای ۱۴ هزار پزشک، ۱۴۰ هزار پزشک در ایران خدمت می کنند و ۶۱۰۰ نفر ورودی دانشجوی پزشکی داریم.

وی افزود: جمعیت کشور نسبت به سال ۵۷ کمی بیش از دو برابر شده است اما خدمات در بخش بهداشت و درمان ۱۰ تا ۱۵ برابر شده است که نشان می دهد حرکت ما درست بود و مسیر انقلاب اسلامی ما را به هدف رسانده است. البته به این معنا نیست که ما در بخش سلامت هیچ مشکلی نداریم اما در مقایسه با سایر کشورها پیشرفت کشور قابل ملاحظه است.

رئیس جمهور یادآور شد: سال ۹۳ طرح تحول سلامت اجرا و عملیاتی شد. برادر عزیزمان آقای دکتر قاضی زاده هاشمی نقش بسیار ارزشمندی در اجرای این طرح داشت، امیدوارم در کشور ما همیشه در کنار طرح تحول سلامت نام دکتر هاشمی هم ماندگار باشد. یکی از تأسف های من در دولت این است که نتوانستیم تا پایان دولت در کنار دوست پرتلاش مان آقای هاشمی باشیم. آشنایی من با این مرد پرتلاش و جهادی به دوران دفاع مقدس بر می گردد.

اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

*بسیاری سران کشورهای دنیا در ملاقات با من دچار شگفتی هستند و می گویند «چگونه توانستید طرح تحول سلامت را پیاده کنید؟» این طرح جزء افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. همه می‌دانیم که سلامت و بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها و توریسم سلامت دارای اهمیت است. انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در بخش سلامت داشته است. امروز گردشگر سلامت داریم، حتی ایرانیان ساکن اروپا و آمریکا به ایران می آیند و عمل جراحی می کنند. نه اینکه در ایران خدمات پزشکی ارزان است. انسان که برای حفظ جان خود اهمیتی به پول نمی دهد. بلکه از خدمات بهداشت و درمان در ایران مطمئن هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر