کد خبر: 59103
A

دفاع برادر محمد باقر نوبخت در مجلس از سعید نمکی/ او بودجه را نوشته و می‌تواند وزارتخانه را اداره کند

نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت گفت: به آقای جهانگیری و روحانی تبریک می‌گویم بخاطر انتخاب احسن خود و از همه فراکسیون‌ها می‌خواهم با به آقای نمکی رای دهند.

دفاع  برادر  محمد باقر نوبخت در مجلس از سعید نمکی/ او بودجه را نوشته و می‌تواند وزارتخانه را اداره کند

به گزارش سایت دیده بان ایران، علی نوبخت حقیقی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت در  صحن علنی مجلس گفت: به اعضای عالی رتبه دولت تدبیر و امید حاضر در مجلس خوش آمد می‌گویم، شما چندبار به من گفتید چه شد که کار خود را رها کردی و به سیاست پرداختی؟ که علت را الان می‌گویم.

وی ادامه داد:  در سال ۸۹ در سمت‌های مختلفی در دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی حضور داشتم اما در اعتراض به گرو گرفتن جسد ایرانی‌ها در بیمارستان‌ها این کار را کردم و این تصمیم را گرفتم و گفتم لیاقت مردم بیش از این است که بگوییم اگر پول ندهی شما را پذیرش نمی‌کنیم و ما می‌دیدیم مردمی که مستضعف هستد، بیمارستان می‌آیند و می‌گویند تا پول ندهی بستری نمی‌کنیم.

این نماینده مردم تهران عنوان کرد: در سال ۹۲ روحانی جلو آمد و ما هم گفتیم کمک می‌کنیم تا پولی که مردم برای بهداشت و درمان می‌دهند، کمتر شود تا مردم و قشر پایین و مستضعف آسیب نبینند و لذا این طرح تحول سلامت به اجرا درآمد و ما باید بتوانیم کمک کنیم تا این کشتی به ساحل برسد و شرط آن این است که ما شروط مربوط به بهداشت را فراهم کنیم.

وی با طرح این پرسش که چرا آقای نمکی انتخاب شدند، گفت: این کشتی در حال حرکت بود و کاپیتان آن گفت سوخت کافی نیست و ممکن است ما را به هدف نرساند و کاری که انجام شده این است که در اصل کاپیتان کشتی دارد عوض می‌شود و نظر به اینکه مسائل دارد حفظ می‌شود اما حتما باید مواردی را مدنظر داشته باشیم و ما هم فکر می‌کنیم آقای نمکی به دلیل سوابقی که دارند، در زمان ایشان کارهای زیادی انجام شد، ایشان توانستند در این زمینه کمک کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: چون آقای نمکی این بودجه را در سازمان برنامه نوشتند می‌توانند به این وزارتخانه کمک کنند. در این که باید پرونده سلامت الکترونیکی شود حرفی نیست و در اینکه در مصرف دارویی صرفه‌جویی می‌شود حرفی نیست ولی من در ۵۰ سال که در این عرصه کار می‌کردم زینت‌النسخه ندیده بود و با تلاشی که آقای نمکی خواهند کرد این کار انجام می‌شود. 

نوبخت حقیقی ادامه داد: دیروز در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعد از شنیدن نقطه نظرات آقای نمکی همه اعضای کمیسیون به اتفاق آرا به آقای نمکی رای دادند و ۱۱ بهمن جامعه پزشکی از جمله تمام روسا در یک میتینگی در تهران به ایشان رای دادند و به آقای جهانگیزری و روحانی تبریک می‌گویم بخاطر انتخاب احسن خود و از همه فراکسیون‌ها تشکر می‌کنم که با رای بالایی به آقای نمکی رای دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر