کد خبر: 59199
A

نماینده اصولگرا: INSTEX بحث انحرافی است/ اجازه نمی‌دهیم اروپایی‌ها با ما بازی کنند

نماینده مردم کرمان گفت: انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی دچار اشکال است، برخی از ناکارآمدی‌های درون حاکمیت ناشی از این معضل است. مهمترین ایراد هم عدم توجه به احزاب است. ما صدها حزب ثبت شده داریم که در انتخابات خود را سهیم نمی کنند. به تبع آن کار تشیلاتی و کادرسازی برای نظام انجام نمی گیرد.

نماینده اصولگرا: INSTEX بحث انحرافی است/ اجازه نمی‌دهیم اروپایی‌ها با ما بازی کنند

به گزارش دیده بان ایران، محمدمهدی زاهدی  رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۱۶ بهمن ماه) در نطق میان دستور ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: در ایام مبارک دهه فجر یاد امام و شهدا را گرامی می داریم، انقلاب اسلامی با شعار و باور به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت و خوشبختانه این سه محور در عمل آنچنان فضای داخل را تحت تاثیر قرار داد که امروز به عنوان پرچم دار جریان مقاومت در جهان شناخته می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشوری که قبل از انقلاب جریان حاکمیتی آن به نوکری آمریکا افتخار می‌کرد، امروز به موجب مبارزه با تفکر استکباری آمریکا را در مباحث استقلال خواهی مشی سیاسی خود قرار داده است و با تکیه به ملت و ایمان به خودباوری ملی علی رغم تحریم های شدید در حوزه های مختلف و تحمیل جنگ در ابتدای انقلاب موفقیت های به دست آورده که به معجزه شباهت دارد.

وی افزود: اینکه امید به زندگی و متوسط عمر ایرانی از ۵۵ سال قبل انقلاب به ۷۶ و ۲ دهم سال در سال جاری رسیده موفقیت بالایی است، عدالت آموزشی در آموزش عالی و آموزش و پرورش از توفیقات نظام است. وجود هفت دانشکده پزشکی در سه چهار شهر انقلاب تبدیل به ۴۷ دانشگاه علوم پزشکی در استان های مختلف شده است، دسترسی به فناوری های مختلف نانو، فضای، دفاعی و امنیتی و سلول های بنیادی و داشتن جایگاه والا در دنیا از موفقیت های نظام است. کسب جایگاه اول تولید علم در منطقه و رتبه ۱۶ جهانی از دیگر توفیقات است.

زاهدی یادآور شد: حفظ وجب به وجب خاک کشور و امنیت در منطقه از دیگر توفیقات نظام است، رضا خان در جنگ دوم جهانی بدون هیچ مقاومتی سرزمین کشورمان را به بیگانه واگذار کرد، یادمان هست محمدرضای خائن بحرین را به نوعی به انگلیسی‌ها واگذار کرد اما رزمندگان اسلام با هدایت امام عزیز از خاک وطن حفاظت نمودند با اینکه اکثر قدرت‌های نظامی از رژیم صدام حمایت می‌کردند این رزمندگان یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند.در واقع علی رغم مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی انقلاب توانسته راه خود را ادامه دهد و توفیقاتی فراوانی دست یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ساز و کار مالی اروپا یا همان INSTEX، گفت: مدتی است غرب گرایان با ولع و اشتیاق و تبلیغات زیاد و وعده راه اندازی کانال مالی اروپایی صحبت می شود اما هم اکنون مشخص شده که INSTEX بحث انحرافی است. اروپا بدون خرید نفت ایران و تبادل تجاری اقلام تحریمی تنها اجازه داده که ما از آنها دارو و غذا بخریم.

وی ادامه داد: همه می دانند که ما بیش از ۹۵ درصد داروی مورد نیاز را در داخل تولید می کنیم، اگر غرب گرایان افراطی بدانند که اروپا مواد اولیه دارو را از هند و چین وارد می کند لذا اروپا برای ما چه می خواهد بکند؟

زاهدی خاطرنشان کرد: اروپا اجرای INSTEX را منوط به مذاکرات موشکی و تصویب FATF کرده است، آیا این دخالت در امور کشور ما نیست؟ ایران کشور مقتدری است که در منطقه تاثیرگذار و دارای نفوذ بالا است، اروپا بداند این تحقیر را محکم پاسخ خواهیم داد. ملت ایران اجازه نخواهد داد اینگونه اروپایی‌ها با ما بازی کنند. از این رو دولتمردان، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید جواب کوبنده به این تحقیر اروپایی ها بدهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث انتخابات، گفت: انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی دچار اشکال است، برخی از ناکارآمدی‌های درون حاکمیت ناشی از این معضل است. مهمترین ایراد هم عدم توجه به احزاب است. ما صدها حزب ثبت شده داریم که در انتخابات خود را سهیم نمی کنند. به تبع آن کار تشیلاتی و کادرسازی برای نظام انجام نمی گیرد.

زاهدی افزود: افراد منتخب در مقابل کارکرد خود بعد از اتمام دوره مسئولیت کاری، مسئولیت امور را به عهده نمی گیرند. کدام رئیس جمهور یا جریان سیاسی یا نماینده پس از اتمام دوره کاری مسئولیت به عهده گرفتند؟ اگر قدرت به احزاب برآمده از دین و ارزش‌های اسلامی و قانون اساسی سپرده شود، حکمرانی شتاب صحیح و موثری خواهد یافت. با این اقدام جلوی بسیاری از فسادها و ناکارآمدی ها هم گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: بدهی کشاورزان هنوز امحال نشده است، بانک مرکزی و دولت چه می کنید؟ بارش سال جاری کرمان تنها میلی متر است، دولت و مجلس باید به داد کرمان برسند و از تشنگی آنها را نجات بدهند. رئیس جمهور در سفر به کرمان هزاران وعده دادند که هیچ کدام تحقق پیدا نکرد. مشکلات راه آهن به ویژه مسیر بافق- کرمان باید مرتفع گردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر