کد خبر: 59208
A

موسوی لارگانی: آقای روحانی! گوشت که دیگر حصر و فیلتر نیست که به قول خودتان دست شما نباشد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: مردم شاه را از کشور بیرون نکردند که برخی از مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برای خود زندگی شاهانه در لواسان و شمال شهر تهران تشکیل دهند و فرزندانشان را به سوئیس و کانادا بفرستند.

موسوی لارگانی: آقای روحانی! گوشت که دیگر حصر و فیلتر نیست که به قول خودتان دست شما نباشد

به گزارش دیده بان ایران، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب و همچنین تسلیت وفات حضرت زهرا (س) گفت: ۴۰ سالگی انقلاب را در حالی سپری می‌کنیم که بسیاری فکرش را هم نمی‌کردند انقلاب اسلامی ایران حتی ۴۰ روز هم دوام بیاورد؛ در این ۴ دهه، تحقیر بزرگترین پیامی است که ملت انقلابی ایران به کاخ سفید مخابره کردند. علیرغم تمام دستاوردهای بی‌نظیر و گسترده انقلاب اسلامی که مجالی برای بیان آنها نیست، بسیاری از موضوعاتی که این روزها در کشور اتفاق می‌افتد، زیبنده انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان اصل انقلابی خود را فراموش کرده‌اند، ادامه داد: فرهنگ خدمت‌رسانی در برخی مسئولان بسیجی‌وار نیست؛ تدابیر لیبرالی دولت باعث شده که طی ۵ سال اخیر سفره خانواده‌ها روز به روز کوچک‌تر شده و تورم افسارگسیخته کمر مردم را بشکند. امید دولت اعتدال به گره‌گشایی‌های برجام و حتی دل بستن به وعده‌های اروپایی‌ها در خصوص  برجام بدون کدخدا هم باعث شد دولت به جای کار جدی، صرفاً تماشاگر این فاجعه اقتصادی باشد. قرار بود برجام چرخ زندگی مردم را همراستا با چرخ سانتریفیوژها به حرکت درآورد؛ یعنی نتایج اقتصادی داشته باشد ولی متأسفانه مسئولان ما امروز در تریبون‌های رسمی می‌گویند که هدف برجام اقتصادی نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: این اظهارات موجب می‌شود که اعتماد  مردم سلب شده و هر روز بیشتر از مسئولان فاصله بگیرند.  آقای ظریف بیایید با مردم رو راست باشیم؛ اساسا چالش‌های پیش روی کشور در حوزه تبادلات مالی متوجه تحریم‌های ثانویه آمریکا است و نه پایبندی به لوایحی همچون FATF و پالرمو. تجربه شکست خورده برجام را به خاطر داشته باشید و ورود به ساز و کاری جدید در شرایط تردید و پس از اتلاف وقت فراوان مطمئناً با تعطیلی پایان خواهد یافت.

موسوی لارگانی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: مردمی که به شما رأی داده‌اند، کاهش مشکلات اقتصادی را توقع داشته اند؛ این روزها جوانان حامی شما بعد از ۵ سال سرخورده شده و همه حامیان سابق شما در حال سبقت گرفتن از یکدیگرند تا در اعلام برائت از وضع موجود عقب نمانند. هنرمندان و ورزشکاران در فضای مجازی و حامیان سیاسی شما از پشت تریبون مجلس اظهار شرمندگی می‌کنند که به خاطر حمایت از شما نمی‌توانیم رو در روی مردم نگاه کنیم.

وی گفت: آقای رئیس جمهور! در کنار این موج ناامیدی و همزمان با انفجار قیمت ارز، سکه و مسکن، تصاویری از تفریح شما در توچال و جشن تولد معاون اولتان در کاخ سعدآباد، جان و دل همه را آتش زد؛ آیا نشنیده‌اید این سخن مردم را که می‌گویند اگر تفریح گروهی‌تان تمام شده، سری همه به بازار بزنید و از نزدیک ببینید که چه بر ما می‌گذرد. انگار حضرات آنقدر فراغ بال دارند که بی‌اعتنا به مصائب این روزهای ملت به کاخ نشینی و خوش‌گذرانی می‌پردازند؛ مردم شاه را از کشور بیرون نکردند که برخی از مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برای خود زندگی شاهانه در لواسان و شمال شهر تهران تشکیل دهند و فرزندانشان را به سوئیس و کانادا بفرستند.

موسوی لارگانی افزود: چگونه ممکن است فردی با ۴۰ سال کارمندی و مسئولیت، امروز هزاران میلیارد تومان سرمایه داشته باشد؛ مردم انقلاب نکرده‌اند تا نظام بانکی کشور از همه کشورهای لاییک نیز ربوی‌تر باشد و فساد اقتصادی سازمان یافته روز به روز گسترش یابد. مهمترین بخش زندگی خانواده‌ها که افت کیفی و کمی آن ملموس است، سبد غذایی است زیرا دولت متعهد شده بود که حداقل سفره مردم را کوچک نکند، وعده‌ای که عاقبتش همچون سایر وعده‌ها شد زیرا گوشت از سفره مردم حذف شده است؛ چرا دولت قدرت تأمین گوشت مناسب را برای ملت ندارد.

وی تصریح کرد: آقای روحانی! گوشت که دیگر حصر و فیلتر نیست که به قول خودتان دست شما نباشد و مقصر دولت پنهان باشد؛ صفی که اکنون برای خرید گوشت منجمد تشکیل شده همان صفی است که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به ما رأی داده‌اند؛ چرا ما با عملکردمان کرامت مردم را اینگونه خدشه‌دار می‌کنیم.الویت این روزهای مردم معیشت است، آن وقت تعدادی از وزرا برای سیاسی‌کاری به رهبری عزیز نامه می‌نویسند؛ علی برکت الله.یکی از اهداف اصلی انقلاب مباحث فرهنگی بود ولی متأسفانه توسعه فرهنگ در سایه‌سار توسعه سیاسی مغفول مانده؛ از اسفندماه سال گذشته تاکنون تنها ۹ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده، سند ۲۰۳۰ بی‌سر و صدا و با کمک بهاییان در حال اجرایی شدن است و اصلا مشخص نیست که چه کسی پاسخگوی این تعهدات در کشور است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: آن گونه رفتند و چنین سندی را امضا کرده‌اند که انگار در یک کشور سکولار زندگی می‌کنند؛ البته نابخردی‌ها در حوزه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نبوده بلکه کج‌فهمی ، سوء مدیریت، دهن کجی به قانون و بی‌تدبیری دولت‌های مختلف باعث شده بحران آب در کشور از یک بحران زیست محیطی و اقتصادی تبدیل به یک چالش امنیتی شود. ضعف دولت در حل موضوع آب باعث اختلاف شدید قومیتی و استانی مابین مردمان استان‌های عزیز ایران شده؛ زاینده‌رود زندگی‌ساز که در دهه ۷۰ به دلیل افزایش شدید بارگذاری‌های دولت و انتقال آب به سایر استان‌ها و فروش حقآبه مردم و کشاورزان و محیط زیست بدون رضایت آنها به صنعت، آرام آرام دچاری بیماری گردید؛ در دولت قبلی بیماری زاینده‌رود به دلیل بی‌مبالاتی‌های مسئولان بغرنج‌تر شد و این رود مواج خشک شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم اصفهانی‌ها امیدوار بودند که نشاط به استان اصفهان بازگردد ولی زهی خیال باطل؛ علیرغم وعده‌های صریح رئیس جمهور مبنی بر جاری شدن آب در زاینده‌رود به صورت دائمی، همچنان شاهد اصفهان‌ستیزی و تصمیمات خلق‌الساعه هستیم. مردمان نجیب استان اصفهان تنها حق خود را می‌خواهند و دولت باید تکلیف حقابه مردم استان و محیط زیست را مشخص کند زیرا احیای زاینده‌رود منجر به حل بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در فلات مرکزی کشور می‌شود و تاکید دولت بر اجرای پروژه‌هایی نظیر طرح طوبی و بارگذاری‌های جدید خلاف شرع و قانون است و باید حاکمیت در این خصوص با اقتدار وارد عمل شود و از تضییع حقابه مردم اصفهان جلوگیری نماید.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جلسه گفت: چرا از جایگاه مجلس دفاع نمی‌کنید؛ مجلس قانونی تصویب کرده که به موجب آن وام‌های زیر صد میلیون تومان کشاورزان استمهال شود ولی بانک‌ها به آن عمل نمی‌کنند در حالی که باید از جایگاه قانون و مجلس دفاع کرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این بخش از نطق موسوی لارگانی گفت: موضوع را پیگیری خواهیم کرد./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر