کد خبر: 59327
A

سردار نقدی: هیچ بن‌بستی در انقلاب وجود ندارد

طبق آمار فائو قبل از سال 57 هر ایرانی هزار و 700 کیلو کالری یعنی کمتر از حالت عادی غذا مصرف می‌کرد اما بعد از انقلاب این آمار به 3 هزار و 300 کیلوکالری رسیده است.

سردار نقدی: هیچ بن‌بستی در انقلاب وجود ندارد

معاون فرهنگی‌اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران گفت: سرعت پیشرفت ما بعد از انقلاب در همه حوزه‌ها درخشان است و با زمان شاه قابل مقایسه نیست.

به گزارش دیده بان ایران، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در همایش بصیرتی دستاوردهای انقلاب در مسجد طالب‌زاده رودسر اظهار داشت: انقلاب ما بر خلاف همه انقلاب‌های دنیا درحالی به چهل سالگی رسید که نه شکست خورد و نه به انحراف کشیده شد.

معاون فرهنگی‌اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران گفت: بعد از یک انقلاب دو جبهه شامل دشمنانی که می‌خواهند به قدرت برگردند و تمناهای نفسانی انقلابیون هر انقلابی را تهدید می‌کند و از این رو طبق فرمایش امام(ره) حفظ پیروزی از کسب آن سخت‌تر است.

سردار نقدی با بیان اینکه استقلال، آزادی، جمهوری، مردم‌سالاری و ولایت‌فقیه از دستاوردهای مهم انقلاب است تصریح کرد: برخلاف گذشته مردم خودشان مسئولان را انتخاب می‌کنند و در صورت اشتباه می‌توانند آن را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه ولایت‌فقیه ضد دیکتاتوری است خاطرنشان کرد: امام(ره) در این رابطه، امیرالمومنین علی(ع) را نمونه بارز ضد دیکتاتوری می‌دانستند و دلایل ایشان کاملاً منطقی و عقلانی بود؛ ما امروز به این سخن امام(ره) به صورت تجربی رسیدیم.

معاون فرهنگی‌اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران افزود: مقام معظم رهبری در تمام این 40 سال عدالت را رعایت کرده و به رای مردم احترام گذاشته است؛ امام(ره) هم در موارد مختلف مثل انتخاب بنی‌صدر و نخست وزیری بازرگان با آنکه موافق نبود اما جلوی رای مردم نایستاد.

سردار نقدی با بیان اینکه کار ولایت‌فقیه هدایت جامعه، مردم و مسئولان است تصریح کرد: ولایت فقیه باید در برابر انحرافات جامعه بایستد و راه درست را به مردم نشان دهد؛ هیچ بن‌بستی در انقلاب وجود ندارد و مردم می‌توانند اشتباه خود را جبران کنند.

وی به عدم خوشبینی مقام معظم رهبری به مذاکرات اشاره کرد و گفت: ایشان آمریکایی‌ها را بدعهد می‌دانستند و تنها راه را اقتصاد مقاومتی بیان می‌کردند و این وظیفه مردم بود که افراد درست را انتخاب کنند؛ ما باید از هدایت‌های ایشان تبعیت کنیم اما ایشان در هر صورت از رای مردم حمایت می‌کنند.

سردار نقدی اظهار داشت: مدیریت کشور دست مردم است و اگر در حال حاضر وزیر میلیاردی در جمهوری اسلامی داریم به دلیل انتخاب اشتباه مردم است زیرا امام(ره) فرمودند اگر افراد ساده‌زیست و مادون طبقه متوسط را به عنوان مسئول انتخاب نکنیم کشور به سمت وابستگی می‌رود.

معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد: در کتاب "گلستان انقلاب" پیشرفت‌های ما در حوزه‌های مختلف بعد از انقلاب به رشته تحریر درآمده است؛ پیشرفت ما در همه حوزه‌های مادی، معنوی، استقلال، آزادی و مردم‌سالاری درخشان بوده است.

سردار نقدی خاطرنشان‌کرد: کشوری که قبل از انقلاب اکثریت آن بی‌سواد بودند امروز به فناوری‌های نوین دست پیدا کرده است و ماهواره به هوا می فرستد؛ در بخش نظامی موشک‌های پیشرفته، رادار، جنگنده، پدافند هوایی، ناو دریایی را خودش می‌سازد.

وی تصریح کرد: در حوزه کتاب در تمام طول دوران پهلوی 11 هزار عنوان کتاب چاپ شده بود در حالی‌که فقط در سال 96، 107 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است؛ با وجود تهاجم فرهنگی گسترده اعتکاف در بین جوانان با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و پیشرفت چشمگیری کردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران گفت: طبق آمار فائو قبل از سال 57 هر ایرانی هزار و 700 کیلو کالری یعنی کمتر از حالت عادی غذا مصرف می‌کرد اما بعد از انقلاب این آمار به 3 هزار و 300 کیلوکالری رسیده است.

سردار نقدی اظهار داشت: 275 کانال، 80 رادیو، 195 تلویزیون به زبان فارسی علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند اما خروجی آن 2 میلیون جوان ایرانی بود که امسال به راهپیمایی اربعین رفتند و 2 هزار میلیارد تومان در این راه توسط خود مردم خرج شد.

وی به صحبت عده‌ای مبنی بر این‌که همه دنیا در این 40 سال پیشرفت کرده‌اند و این چیز مهمی نیست اشاره کرد و افزود: این حرف غلط است زیرا سرعت پیشرفت ما بعد از انقلاب با قبل از آن قابل مقایسه نیست؛ ما در همه زمینه‌ها با سرعت پیشرفت کردیم چون استقلال و آزادی داشتیم.

سردار نقدی با تشریح وضعیت اسفناک مردم قبل از انقلاب گفت: 70 درصد مردم در زمان شاه روستانشین بودند و 90 درصد از عواید حاصل از فروش نفت متعلق به آمریکایی‌ها بود و مردم عملاً سهمی در آن نداشتند؛ ما یک کشور تک محصولی وابسته به نفت بودیم و شاه نیز مثل مردم بی‌اختیار بود.

معاون فرهنگی‌اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران گفت: در زمان شاه 34 فروند هواپیما به دستور آمریکا از ایران به ویتنام برده شد و ارتش شاهنشاهی در کشتن چند میلیون مردم ویتنام شریک بود؛ از پول بیت‌المال به اسرائیل سلاح داده می‌شد و اکثر مردم فاقد امکانات اولیه زندگی بودند.

وی تصریح کرد: شاهان افرادی دیکتاتور، بی‌سواد و ستمگر بودند که با وجود ناشایستگی بر مردم حکومت می‌کردند و انقلاب به چند هزار سال اختناق شاهی پایان داد؛ شاهان بی‌تقواترین، خونریزترین و فاسدترین انسان‌ها بودند.

سردار نقدی با اشاره به خاطرات زن رضا شاه بیان کرد: او قبل از کودتا وضعیت مالی مناسبی نداشت اما بعد از آن و هنگام خروج از کشور 7 میلیارد تومان ثروت داشت که همه آن‌ها را از فروش نفت مردم به دست آورده بود.

معاون فرهنگی‌اجتماعی فرمانده سپاه پاسداران افزود: بعد از انقلاب اختیار اصلی به دست مردم افتاد و مردم در کشور کرامت و عزت دارند و رهبری برای مردم ارزش قائل است؛ انقلاب در همه زمینه‌ها با قدرت در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل پیش‌روی ما اقتصاد است خاطرنشان کرد: انرژی، مواد اولیه، نیروی انسانی، نقدینگی و علم و فناوری پنج مولفه برای پیشرفت اقتصادی هستند؛ ما همه این مولفه‌ها را داریم و باید با راهکار انقلابی مشکلات حوزه اقتصاد را حل کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر