کد خبر: 59362
A

امیرآبادی: بودجه عمرانی قم در ردیف آخر بودجه است

امیرآبادی: مردم می‌دانند و آگاهند انقلاب اسلامی برایشان کارهای زیادی انجام داده است و این را قبول دارند و قبل و بعد انقلاب را با هم مقایسه نمی‌کنند اما آنچه که امروز مردم را دلگیر کرده است، تبعیضی است که در جامعه وجود دارد.

امیرآبادی: بودجه عمرانی قم در ردیف آخر بودجه است

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی در نشست خبری که در ستاد خبری نمایشگاه شکوه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد عنوان کرد: علی رغم اینکه دشمنان انقلاب به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی ایران به ۴۰ سالگی نرسد، با پشتیبانی مردمی به ۴۰ سالگی رسید.

وی با بیان این که قطعاً این ملت قله‌های پیشرفت را طی خواهد کرد، گفت: یقیناً ترامپ و دشمنان دیگر انقلاب کوچک‌تر از آن هستند که در برابر قدرت اراده ملت ایران بایستند، البته نباید فراموش کرد که این روزها این ملت مشکلات زیادی در زمینه معیشت و اشتغال جوانان و… دارد.

نماینده مردم قم با تأکید بر اینکه مردم پشتیبان انقلاب هستند، گفت: امیدواریم با حضور میلیونی آحاد ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقشه‌های آمریکا که هدف آن به زانو درآوردن ملت ایران است نقش بر آب شود.

امیرآبادی افزود: قطعاً این دولت بی منطق آمریکا و رئیس جمهور عجول آن نمی‌تواند صبر لازم را برای آنکه نقشه‌های خود را پیاده کند داشته باشد و مردم با حضور پررنگ خود در ۲۲ بهمن آمریکا را مجبور به عقب نشینی می‌کنند.

وی در رابطه با بودجه عمرانی استان قم که در ردیف آخر استان‌ها قرار گرفته است گفت: استان قم نسبت به استان‌های دیگر از نظر شاخص شهرستانها مشکل دارد بنابراین در نگاه اول به جدول بودجه ۹۸ این مطلب دیده می‌شود که بودجه عمرانی قم در ردیف آخر بودجه است در صورتی که واقعیت مطلب این نیست.

نماینده مردم قم ادامه داد: ما به جهت اینکه برای استان قم از احکام بودجه و علاوه بر ردیف‌ها و تبصره‌ها استفاده می‌کنیم در زمینه بودجه جز استان‌های خیلی خوب در میان استان‌های کشور هستیم، برای مثال در بودجه سال ۹۶ هفتصد میلیارد تومان تنها از محل بند (و) تبصره پنج برای شهرداری قم بودجه گرفتیم، در واقع از میان ۲,۱۰۰ میلیارد تومان برای ۱۱۰۰ شهرداری در نظر گرفته شده بود که ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای شهرداری قم اخذ شد.

امیر آبادی گفت: اکنون نیز ۵۳۰ میلیارد تومان برای بودجه ۹۷ شهرداری قم گرفته خواهند شد، علاوه بر این ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از محل (و) گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که قم تک شهرستان است و در تراز جغرافیایی استان‌ها جزو استان‌های کوچک به حساب می‌آید، همانطور که گفته شد بودجه عمرانی آن در نگاه اول در جدول بودجه جزو ردیف آخر استان‌ها قرار می‌گیرد اما برای قم از احکام بودجه به خوبی استفاده می‌کنیم َ، برای مثال در بخش واردات واگن قطار استان قم نیز از آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان وظیفه نظارت بر عملکرد مدیران را دارند، گفت: ما جمع بندی‌های نظارت خودمان را ارزیابی که از عمکرد مدیران استان داریم به استاندار و وزرا انتقال می‌دهیم، گاهی استاندار و وزرا در این رابطه با دلایلی ما را قانع می‌کنند و از آنجا که ما بیشتر در تعامل با مردم هستیم نظارت بر عملکرد مدیران وظیفه ماست اما ما وظیفه انتصاب هیچ مدیری را نداریم.

وی افزود: ما در پی حفظ ارزش‌های انقلاب و ملت و کار کردن برای مردم هستیم و فرقی نمی‌کند که یک مدیر استانی با چه سلیقه سیاسی کار می‌کند، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که یک مدیر برای مردم کار کند و در پی حاشیه سازی نباشد.

امیرآبادی در رابطه با پروژه فرودگاه قم گفت: کلنگ فرودگاه قم زود به زمین زده شد و ای کاش در آن زمان بیشتر روی این پروژه فکر می‌شد و سپس کلنگ آن زده می‌شد اما به هر صورت ما نمایندگان وظیفه داریم کمک کنیم تا این پروژه به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: وزیر قبلی مخالف اجرای پروژه فرودگاه بود و معتقد بود که مردم قم با قطار سریع السیر طی ۲۸ دقیقه به فرودگاه امام خمینی می رسند و پروازهای داخلی نیز از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود و مردم استان می‌توانند به راحتی از این فرودگاه سفر کنند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: وزیر جدید قول داده است که چهار پروژه فرودگاه قم، بلوار پیامبر اعظم، قطار سریعالسیر و راه آهن داخل شهر استان قم را به نتیجه برساند.

وی با بیان این که در پروژه پیامبر اعظم از فاز ۳ به بعد تنها امکان استقرار موکب وجود دارد و هیچ ساخت و سازی در آنجا نمی‌شود انجام داد تأکید کرد: میلیاردها تومان صرف خرید زمین برا ی این پروژه شد در حالی که ساخت و سازی در فاز ۳ آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: در بحث راه آهن داخل شهری به هیچ عنوان من اجازه نمی‌دهم که راه آهن داخل شهر قم برود، و سه سال متوالی طرح جمع آوری و انتقال ایستگاه راه آهن به خارج شهر در مجلس توسط نمایندگان مطرح شد و ده میلیارد تومان نیز برای این طرح پیش بینی شده است.

امیرآبادی گفت: در صورتی که قطار سریع السیر از داخل شهر گذر کند علاوه بر سر و صدا و آزار و اذیتی که برای مردم دارد شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و این به هیچ عنوان به صلاح شهر نیست.

امیر آبادی افزود: مردم می‌دانند و آگاهند انقلاب اسلامی برایشان کارهای زیادی انجام داده است و این را قبول دارند و قبل و بعد انقلاب را باهم مقایسه نمی‌کنند اما آنچه که امروز مردم را دلگیر کرده است، تبعیضی است که در جامعه وجود دارد.

وی گفت: من به عنوان نماینده مردم قم دو طرح را در مجلس در این زمینه پیگیری می‌کنم که یک سری از نمایندگان و برخی دولتی‌ها مخالف آن هستند.

نماینده مردم قم ادامه داد: یک طرح مربوط به بنزین است که هم اکنون ما ۱۰۵ میلیون لیتر تولید بنزین داریم که نزدیک ۱۰۰ میلیون لیتر نیز بنزین مصرف می‌کنیم و کارشناسان با توجه به این مسأله پیش بینی کرده‌اند که اگر مصرف بنزین با این رویه پیش رود ۱۴۰۸ به دویست و پنجاه میلیون لیتر مصرف بنزین در روز می‌رسد. به این معنا که ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین باید به کشور وارد شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر