کد خبر: 59371
A

صالحی: هیچ خدمتی در وزارت ارشاد نیاز به مراجعه حضوری ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد که قبلا بیشتر از 100 مورد بود به حدود 30 نوع مجوز کاهش یافته است، گفت که اکنون نیز هیچ خدمتی در این وزارتخانه به مراجعه حضوری نیاز ندارد.

صالحی: هیچ خدمتی در وزارت ارشاد نیاز به مراجعه حضوری ندارد

به گزارش دیده بان ایران،  سیدعباس صالحی ظهر امروز، پنجشنبه در آیین رونمایی از پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی، اظهار داشت: در ابتدای حضورم در وزارت فرهنگ و ارشاد با یک خرد جمعی و پژوهش بسیار به این نکته رسیدیم که 40 مساله مهم و طبقه‌بندی شده در چهار سال حضورمان در وزارت ارشاد دولت دوازدهم را باید پیگیری کنیم. 
وی با بیان اینکه این 40 مساله در 9 کلان‌پروژه تعریف شد تا چشم‌اندازی برای مدت مدیریت خود در وزارت ارشاد داشته باشیم، افزود: از این 9 کلان‌پروژه، دو پروژه به عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و دولت الکترونیک همچنین هوشمندسازی اختصاص داشت چرا که در این حوزه ما با نقایص بسیاری روبه‌رو بودیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از راه‌حل‌هایی که می‌توانستیم به واسطه آن از هنرمندان مناطق محروم و کمتر برخوردار بهتر باخبر شویم همین آسان‌سازی دسترسی فرهنگی بود.
صالحی گفت: در حالی که گستره خلاقیت‌های هنر در کشور ما بسیار وسیع است اما شبکه توزیع محصولات فرهنگی دچار ضعف‌هایی بسیار بود، محصولات فرهنگی خوبی در شهرهای محروم تولید می‌شد اما به لیل ضعف در توزیع این آثار کمتر امکان دیده شدن و معرفی داشتند.
وی با بیان اینکه نکته سوم ضعف در سرانه مصرف فرهنگی کشور است، توضیح داد: در تهران سرانه مصرف فرهنگی خوب نیست و هر چه به شهرهای کوچکتر می‌رویم این آمار بد و بدتر هم می‌شود و ما معتقدیم کشوری که سرانه مصرف فرهنگی آن کم باشد دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنابراین سامانه دسترسی سراسری عمومی و طرح‌های پردیس و پروانه با همین نگاه راه‌اندازی شد تا فرصت‌های حضور و تولید بی‌واسطه با مصرف‌کنندگان فراهم شود.
صالحی گفت: در طرح پروانه دهها هزار هنر ایرانی این امکان را دارند با مصرف‌کنندگان بالفعل و بالقوه خود ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: همچنین 10 خیابان یا گذر فرهنگ و هنر راه‌اندازی شده است که در ادامه نیز این طرح‌ها را پیگیری خواهیم کرد تا با این کار نیز بخش دیگری از سرانه مصرف فرهنگی اصلاح و افزایش یابد.
عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین به تعدد و تکثر مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در گذشته ما حدود یک صد مجوز صادر می‌کردیم که موجب اختلال در حوزه کسب و کار فرهنگی می‌شد بنابراین در اقدام اول، این تعداد مجوز را به 30 عدد کاهش دادیم.
صالحی افزود: همچنین مراجعات برای اینکه یک ورودی و مرجع خاصی داشته باشد برای کارهای مختلف افراد مجبور بودند به مراجع مختلف مراجعه و مدارک بسیاری را تحویل دهند اما با حمایت دولت الکترونیک، 3 بار مراجعه را به یک بار تقلیل دادیم.
وی تاکید کرد: دولت الکترونیک هم بهداشت روانی در شهر ایجاد می‌کند و هم مانع فساد در حوزه‌های کاری می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هوشمندسازی فرهنگی، اطلاعات انبوهی که در حوزه فرهنگ وجود دارد و می‌تواند ارزش بسیاری برای ما داشته باشد نیز جمع‌آوری و دسته‌بندی شده است.
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از فضای مجازی می‌توانیم گفت‌وگوهای خود را تنها در فضای فیزیکی دنبال نکنیم و از فضای مجازی نیز برای ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر در شهرهای مختلف بهره ببریم./ ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر