کد خبر: 59424
A

ترکان: یک شابلون درست کردیم و اگر کسی حتی ذره‌ای با ما فاصله داشت او را حذف می‌کنیم

ترکان افزایش ضعف‌ها و نارسایی‌ها را موجب لطمه وارد شدن به اعتماد عمومی می‌داند و اظهار می‌کند:‌ نارسایی‌ها موجب ریزش اعتماد مردم و ناامیدی آنان می‌شود. اگر مدیری در جایی فساد کند تنها به وجهه خود لطمه وارد نمی‌کند، بلکه مردم را به کل نظام بدبین می‌کند و جمعیت بزرگی را به ناامیدی می‌کشاند.

ترکان: یک شابلون درست کردیم و اگر کسی حتی ذره‌ای با ما فاصله داشت او را حذف می‌کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ اکبر ترکان می‌گوید: ما به بخشی از اهداف خودمان نرسیدیم ولی معنایش این نیست دستاوردها را نادیده بگیریم و آن‌ها را ناچیز بشماریم. من ضعف‌های سیستم را می‌بینم، می‌شناسم و می‌دانم که بخشی از اهداف ما محقق نشده است، ولی آنچه به دست آوردیم کم نیست و نباید در بررسی عملکرد، نسبت به آن‌ها کم‌اعتنایی کنیم. ما نباید آنقدر نسبت به خود سختگیر باشیم که خودزنی اتفاق بیفتد.

او اضافه می‌کند: البته سختگیری شدید در سطح مدیران خوب است، اما نباید طوری در جامعه سخن بگوییم که فقط نارسایی‌ها پررنگ شود چون این بی‌انصافی است و منجر می‌شود مردم عادی ما را ناموفق قلمداد کنند.

وزیر دفاع دولت اول سازندگی در تشریح دستاوردهایی که معتقد است نباید آن‌ها را نادیده گرفت و برای عموم بازگو کرد، می‌گوید: باید سطح آموزش‌وپرورش امروز را با سال 56 یا 57 مقایسه کرد تا ببینیم چقدر پیشرفت داشتیم. تعداد مدرسه، دبیرستان و فارغ‌التحصیلان ما قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست. در آمار و ارقام می‌بینیم که چه شگفتی‌های بزرگی آفریده شده است. وضعیت آموزش عالی نیز به همین شکل است و ما در این حوزه نیز دستاوردهای بزرگی داشتیم. تعداد فارغ‌التحصیلان و فضاهای آموزشی با قبل از انقلاب تفاوت بسیاری دارد و اگر مقایسه شود می‌بینیم که چه مقدار ترقی و رشد اتفاق افتاده است.

ترکان بخشی از ضعف‌ها و نارسایی‌ها را به دلیل فشارهای بیرونی می‌داند و می‌گوید: یکی از دلایلی که باعث شده است دستاوردهای ما ناکافی باشد به بیرون از جغرافیای ایران مرتبط می‌شود. ما از سال 57 تا 67 گرفتار توطئه‌های براندازانه، تحرک جریان‌های مخالف نظام فشارهای بین‌المللی بودیم. همین مسائل هم منجر شده است که به اهدافی که قبل از انقلاب ترسیم کرده بودیم به‌صورت کامل نرسیم.

«ضعف‌ مدیریتی» مورد دیگری است که ترکان به‌عنوان دلیل عدم تحقق اهداف انقلابیون می‌داند و تصریح می‌کند: مدیریت داخلی ناکارآمد در زمانی که کشور شرایط عادی دارد منجر به نارسایی می‌شود. حال وقتی کشوری با شرایط ویژه روبه‌رو و مورد هجمه‌های بین‌المللی است، مدیریت داخلی بسیار مهم است و اگر مدیری ناکارآمد باشد نارسایی‌ها صد برابر بیشتر و خسارت‌بارتر خواهد بود.

او همچنین یکی از مشکلات را حذف اندیشه‌های مختلف می‌داند و می‌گوید: ما یک شابلون درست کردیم و همه را بر اساس این شابلون می‌سنجیم. اگر کسی حتی ذره‌ای با ما فاصله داشت او را حذف می‌کنیم. یکی از دلایل مشکلات فعلی ما حذف‌ افراد با اندیشه‌های متفاوت است./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر