کد خبر: 59548
A

لعیا جنیدی: احتمال تمدید زمان پیوستن به FATF وجود دارد

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: اگر از راه برگزاری رفراندوم برای تصویب قانون مبارزه با پولشویی می‌رفتیم تا مقدماتش آماده شود، مدت بیشتری طول می‌کشید و به نتیجه‌ای که تصور می‌شود نمی‌رسیدیم.

لعیا جنیدی: احتمال تمدید زمان پیوستن به FATF وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای تصویب لوایح مربوط به اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، اظهار کرد: دولت تلاشش را کرده و با نهادهای دیگری که درگیر بودند از جمله مجمع تشخیص هماهنگی داشته و لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را پیش برده، که تصویب شده و آئین نامه‌هایش هم به سرعت نوشته شده است، ولی دو لایحه دیگر باقی مانده، اما توقع دولت این بوده که این دو لایحه نیز پیش رود.

وی افزود: علت تاکید دولت هم روشن است؛ این مساله هم برای بانکداری داخلی ما لازم هست و هم برای بانکداری و تعاملات بین المللی، برای همین هم دولت پیگیر است و ان‌شاءالله مطیع تصمیمات مجمع پیش خواهیم رفت.

جنیدی در پاسخ به این پرسش که برگزاری رفراندوم برای تصویب قانون مبارزه با پولشویی چقدر می‌توانست مؤثرباشد، گفت: اولاً که دولت این پیشنهاد را در ابتدا مطرح نکرد اما اگر از این راه هم می‌رفتیم تا مقدماتش آماده شود، بیشتر طول می‌کشید و به نتیجه‌ای که تصور می‌کردیم نمی‌رسیدیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تمدید مدت زمان پیوستن ایران به FATF وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم منتفی است، احتمال تمدید وجود دارد، چون قدم‌های قابل توجهی برای اصلاح قانون مبارزه با پولشویی برداشته شده است، ولی خطر هم منتفی نیست و در شرایط فعلی که ما نیاز داریم تعاملات و معاملات بانکی خارجی را حفظ کنیم دولت معتقد نبود که باید خطری را تحمل کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر