کد خبر: 59568
A

لاریجانی: آمریکا عنصر مزاحم در روابط ایران و ژاپن است

رییس مجلس شورای اسلامی در جمع ایرانیان مقیم ژاپن با اشاره به اینکه ایده های بسیار مطلوبی در مسئولان ژاپن برای گسترش روابط با ایران وجود دارد، تاکید کرد: اما آمریکا به عنوان یک عنصر مزاحم در این میان مشکل ایجاد کرده است.

لاریجانی: آمریکا عنصر مزاحم در روابط ایران و ژاپن است

به گزارش دیده بان ایران؛ لاریجانی شامگاه چهارشنبه در جمع ایرانیان مقیم ژاپن در توکیو با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مقامات ژاپنی گفت: نگاه آنها به ایران مثبت بوده و علاقه زیادی برای ارتقا سطح همکاری ها با ایران دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای مذاکرات هسته ای تمایل داشتند، افزود: در دوران مذاکرات هسته ای به یک چارچوب رسیدیم اما بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا، آنها از برجام خارج شدند.
وی با اعلام اینکه آمریکا دردسرساز است گفت: در نشست هایی که با رئیس مجلس نمایندگان و مشاوران و همچنین نخست وزیر ژاپن داشتم، نگاه آنها به ایران مثبت و پخته بود و تصنعی نبود آنها علاقه مند به ارتقا سطح همکاری با ایران هستند.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرکت های مهم ژاپنی علاقه مند به همکاری با ایرانی ها هستند، افزود: استقبالی از رفتار آمریکا در صحنه بین الملل نشده است، اما ما صحنه را رصد کرده و بر اساس منافع بلند مدت خود عمل می کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زمان بر نبوده و حل می شود، تصریح کرد: اروپایی ها ایده هایی برای همکاری با ما دارند و برخی کشورها نیز به دنبال ایجاد ساز و کار برای همکاری با ایران هستند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود سفارت ایران در ژاپن تلاش زیادی برای ترغیب شرکت های ژاپنی برای سرمایه گذاری در ایران بعمل آورد.
رئیس مجلس ایران در پایان این مراسم از فرش نفیس ایرانی رونمایی کرد.
'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت 'چوایچی داته' رئیس مجلس مشاوران ژاپن و به منظور توسعه روابط همه جانبه روزهای سه شنبه و چهارشنبه به این کشور سفر کرد.
دیدار با نخست وزیر ژاپن، دیدار با روسای مجلس سنا و مجلس قانون گذاران ژاپن، دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، دیدار با ایرانیان مقیم ژاپن و بازدید از چند طرح صنعتی و عمرانی از دیگر برنامه های لاریجانی در سفر دو روزه به توکیو بود.
علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان، اسدالله قره خانی نماینده علی آباد کتول، حسن خسته بند نماینده بندرانزلی و قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه دکتر لاریجانی را در این سفر همراهی می کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر