کد خبر: 5971
A

حذف مصاحبه جنجالی دربارۀ کناره‌گیری پوتین

مصاحبه استاد موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو که در آن پیش‌بینی کرده بود ولادیمیر پوتین سال ۲۰۱۷ از ریاست جمهوری کناره‌گیری می‌کند، از سایت روزنامه روسی حذف شد.

حذف مصاحبه جنجالی دربارۀ کناره‌گیری پوتین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نوشته روزنامه واشنگتن پست، والری سولووی، پروفسور سرشناس موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو است. او در حلقه معتمدان دولت روسیه فردی مورد احترام است و نزدیکی او به حلقه کرملین موجب شده تا او به درستی چندین انتصاب دولتی اخیر را پیش‌بینی کند.  

والری سولووی پنج‌شنبه گذشته مصاحبه‌ای با روزنامه مستقر در مسکو به نام موسکافسکیج کانسمولتز (Moskovskij Komsomolets) داشت. او در این مصاحبه شماری پیش‌بینی‌های جالب داشت؛ از جمله اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سال ۲۰۱۷ از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

اینکه پوتین از قدرت کنار برود، خبر بزرگی است. رئیس‌جمهوری روسیه رقبای واقعی اندکی در عرصه سیاسی کشورش دارد و به صورت موثر از سال ۲۰۰۰ قدرت را در دست گرفته است.

والری سولووی پیش‌بینی کرد که پوتین سال آینده به مشکلاتی برخورد می‌کند که حضور او را کمرنگ می‌کند. او همچنین قبلا پیش‌بینی کرده بود که کرملین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام می‌شود چرا که در دوران ریاست جمهوری پوتین کار برای بهتر کردن مناسبات با ایالات متحده سخت می‌شود. به گفته او، دیمیتری مدودف جایگزین می‌شود.  

این استاد موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو گفت: کارشناسان علوم سیاسی هم تاکید دارند که کرملین نمی‌داند روابط مسکو در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ چگونه خواهد بود. ترامپ قابل پیش‌بینی نیست.

نکته حائز اهمیت این است که سولووی چندین بار اذعان کرده است که از صحت اطلاعاتش اطمینان ندارد. او همچنین در پاسخ به اینکه آیا پوتین مشکل جسمانی دارد، از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد. مصاحبه او از سایت موسکافسکیج کانسمولتز برداشته شده است. او در سخنانش گفت که در سال‌های آتی اپوزیسیون روسیه قدرت بیشتری کسب می‌کند.

حذف مصاحبه مذکور این گمانه زنی را به وجود آورد که شاید اطلاعات این پروفسور با پشتوانه واقعیت باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر