کد خبر: 59755
A

فلاحت پیشه: تا این لحظه اطلاع فنی در باره خرابکاری آمریکا در پرتاب ماهواره نداشتیم

این روزها کمیسیون درگیر پالرمو در مجمع بود. منتظریم تا موضوع ادعایی ظریف به جایی برسد که اگر اعتبار لازم برای برگزاری یک جلسه در کمیسیون را داشته باشد یک جلسه در این ارتباط بگذاریم اما این موضوع باید مراحل ابتدایی و تحقیقاتی اش را طی کند .

فلاحت پیشه:  تا این لحظه اطلاع فنی در باره خرابکاری آمریکا در پرتاب ماهواره نداشتیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه در روزنامه آفتاب یزد نوشت: آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه ایران احتمال اقدام خرابکاری آمریکا در شکست پرتاب ماهواره ایران را رد نکرده و گفته است که دستکاری ایالات متحده دراین زمینه محتمل است. در پاسخ به این اظهارات باید گفت هرچند اطلاع فنی که تایید کننده صحبت های آقای ظریف باشد را در اختیار نداریم، اما آزمایش های جمهوری اسلامی ایران آزمایش های مسالمت آمیز، علمی و مبتنی بر توسعه فناوری کشور است. اخلال نظامی در این زمینه منع و قابلیت پیگرد در محاکم بین المللی دارد. 
امروز و فردا جلسات کمیسیون امنیت را برگزار می کنیم که یک جلسه آن در ارتباط با سوریه و جلسه دیگر درباره پاسداران شهید در زاهدان و حمله تروریستی اخیر است که... 
... در هر دو جلسه حتما از وزارت خارجه خارجه نیز دعوت می کنیم تا درباره نقش آمریکا در باره ماهواره های ایرانی و شکست آن نیز صحبت کنند. اما تاکید می کنم تا این لحظه اطلاع فنی در باره دخالت آمریکا نداشتیم . حتما آقای ظریف اگر خودش اطلاعاتی در این زمینه دارد باید آن را در اختیار ما قراردهد . البته این احتمال رارد نمی کنیم که آمریکایی ها ممکن است تا تمام ابزارهایشان را برای این گونه فعالیت ها علیه ایران به کار بگیرند کما اینکه تا الان نیز در راه مهار موشکی ایران اعلام کردند جلسات فوق سری خواهند داشت . 
این روزها کمیسیون درگیر پالرمو در مجمع بود. منتظریم تا موضوع ادعایی ظریف به جایی برسد که اگر اعتبار لازم برای برگزاری یک جلسه در کمیسیون را داشته باشد یک جلسه در این ارتباط بگذاریم اما این موضوع باید مراحل ابتدایی و تحقیقاتی اش را طی کند . 
سوال دیگری که دراین بین مطرح می شود این است که واکنش ایران در قبال آمریکا در صورت اثبات دخالت آمریکا باید چه باشد ؟ به هر حال مشخص است وقتی یک کشوری به دنبال فناوری مسالمت آمیزاست هرگونه استفاده از ابزار زور علیه آن منع قانونی دارد . به ویژه آنکه ایران و آمریکا یک عهدنامه مودت دارند که این عهدنامه 
بنیان حقوقی خوبی برای ایرانی هاست که بارها بر اساس آن به سود خودشان رای گرفتند ما این موضوع را پیگیری می کنیم و اگر مشخص شود که آمریکایی ها از ابزار نظامی برای جلوگیری از اقدامات ایرانی استفاده کردند این روش را در پیش می گیریم . 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر