کد خبر: 59809
A
لاریجانی پیش از عزیمت به پکن:

ایران و چین همیشه ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

ایران و چین همیشه ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند

به گزارش دیده بان ایران، علی لاریجانی ظهر امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن) پیش از عزیمت به کشور چین در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران درخصوص اهداف این سفر گفت: ایران و چین دو کشوری هستند که از تمدن تاریخی برخوردار بوده و همیشه ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته اند که جاده ابریشم تجلی این ارتباطات تمدنی بین دو کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دهه های اخیر همیشه رایزنی سیاسی بین دو کشور در سطوح عالی وجود داشته است، افزود: همچنین همکاری های اقتصادی و پارلمانی بین دو کشور در دهه های اخیر وجود داشته که در سفری که رئیس جمهور چین به ایران داشت، مذاکرات خوبی برای همکاری های همه جانبه با ایشان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه همکاری های پارلمانی بین دو کشور ایران و چین همیشه در سطوح خوبی بوده است، ادامه داد: روابط بین دو پارلمان ایران و چین بین خود و در مجامع بین المللی همیشه مناسب بوده و از پشیبانی های یکدیگر استفاده می کرده اند که گفت وگوهای سازنده ای نیز با رئیس پارلمان چین صورت گرفته است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه این سفر به دعوت رئیس پارلمان چین انجام می شود، تصریح کرد: در این سفر مذاکرات پارلمانی و سایر مذاکرات در زمینه های مختلف برای بالا بردن سطح روابط سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی صورت می گیرد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای، لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر