کد خبر: 59992
A

آقای ذوالنور! به‌ فکر رفع محرومیت از قم باشید

«به نظر می‌رسد عده‌ای به جای تلاش برای نجات ملت در این شرایط مهم، آگاهانه درصددند که کشور روی آرامش نبیند.»

آقای ذوالنور! به‌ فکر رفع محرومیت از قم باشید

به گزارش دیده بان ایران، محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه و دانشگاه، در یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت: «برخی افراد در کشور هستند که منافع شخصی، حزبی و گروهی را بر مصلحت عمومی مقدم می‌دارند. متأسفانه این افراد در خیلی از جاها از جمله مجلس رخنه کرده و منویات خود را پیش می‌برند. اکنون در شرایطی که از هر جهت تحت فشار قرار داریم و دولت بیش از همه تحت فشارهای منطقه‌ای، بین‌المللی، اقتصاد مختل و فشارهای سیاسی از بیرون قرار دارد برخی طرح استیضاح رئیس جمهور را کلید زده‌اند که در شرایط فعلی کاملاً برخلاف منافع ملی و مصالح عمومی است.

گر چه نمی‌توان نگاه خوش‌بینانه‌ای به این تحرکاتی که از سوی دلواپسان رخ می‌دهد داشت. لذا به نظر می‌رسد که این جریانات با این هدف که کشورمان هیچ وقت به سامان نرسد از جایی هدایت می‌شوند. در حال حاضر با تمام مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد باید نوعی همدلی و اتحاد ملی ایجاد کنیم اما با این که بسیاری از مسئولان نیز به این مهم تاکید دارند دلواپسان تحرکاتی خلاف انسجام ملی انجام می‌دهند و طرح استیضاح و سوال از رئیس‌جمهور را به میان می‌آورند؛ در حالی که این طرح چیزی ثمره‌ای جز نفاق، انشقاق و اختلاف به همراه ندارد.

یک عده طرفدار و عده‌ای دیگر مخالفند و ثمرات آن را نیز در جامعه مشاهده می‌کنیم. فلذا این آقایان به جای اینکه در این موقعیت حساس به فکر سوال و استیضاح رئیس جمهور باشند باید به فکر نجات ملت باشند. از طرف دیگر شاهدیم که لوایح چهارگانه اف‌ای‌تی‌اف که تصویب آن به سود کشور است، با فشارهای برخی جریانات دلواپس همچنان معلق مانده و موافقان و مخالفانی را پیش روی خود می‌بیند. دولت نیز خود را درگیر این ماجرا کرده و کارشناسانش بر این باورند که اگر این لوایح تصویب نشود به زیان کشور است.

حال اگر از یک طرف این لوایح تصویب نشود و از طرف دیگر طرح سوال از رئیس‌جمهور نیز در مجلس پیش برود، تنها برنده این مسائل بدخواهان ما هستند. دولت نیز به جای حل مشکلات مردم باید به فکر حل مسائلی باشد که دلواپسان مطرح می‌کنند. این افراد باید کمک کنند تا ضربات دشمن بیرونی را دفع کنیم و مشکلات کشور که از همه مهم‌تر مشکلات اقتصادی است را حل و فصل نمائیم. نفس حضور نمایندگان در مجلس رسیدگی به مطالبات و مسائل مردم استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خودشان است، اما برخی در مجلس فقط در پی کارهای سیاسی و حزبی هستند. مثلاً در استان قم از جهت مفاسد اجتماعی، آمار طلاق، حاشیه نشینی و پول‌هایی که از دولت قبل مثل طرح مونوریل که بسیار بی‌جا خرج شده و استان قم را با مشکل فراوان مواجه کرده است، اما نمایندگان استان قم به جای اینکه به حل مشکلات این استان بپردازند، مفاسد اجتماعی را کم کنند و مساله حاشیه نشینی شهر را حل نمایند در این موقعیت به این موضوع چسبیده‌اند که رئیس دولت را استیضاح کنند. اینها نشان‌دهنده این است که عده‌ای آگاهانه درصددند که کشور روی آرامش نبیند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر