کد خبر: 60088
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: سفر رییس مجلس به چین، تصمیم نظام بود

محمدجواد جمالی تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا طبعا جمهوری اسلامی باید از تمامی توان و ظرفیت خود برای باز کردن درهای دیگر استفاده کند و سفر علی لاریجانی، رییس مجلس به چین در این راستا انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: سفر رییس مجلس به چین، تصمیم نظام بود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی، نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به سفر علی لاریجانی رییس مجلس به چین، گفت: سفر آقای لاریجانی به دلیل شرایط ویژه‌ای که ناشی از تحریم‌های اقتصادی شدید و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستیم و عملا اروپا هم به این تحریم ها پیوسته است، بود. طبعا جمهوری اسلامی باید از تمامی توان و ظرفیت خود برای باز کردن درهای دیگر استفاده کند.

 

او ادامه داد: روی چین به عنوان شریک اول تجاری کشورمان حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم. رییس مجلس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و رییس یک قوه با حضور خودشان در این شرایط و با همراهی وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون انرژی احتمالا حاوی پیام جمهوری اسلامی برای چین بودند. کما اینکه آقای لاریجانی با رییس‌جمهور چین هم ملاقات داشتند. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و این هم یک ظرفیت خوبی است که در این شرایط به کار گرفته شد.

 

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم برای سفر لاریجانی به چین تصمیم نظام بود.

 

جمالی با اشاره به عدم حضور رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور در سفر به چین، گفت: پیش از این رییس‌جمهور و معاون اول به چین و روسیه سفر کرده بودند. منتها به نظر می‌رسد باید اطمینانی از طرف چینی در رابطه با قوه مقننه به آنها داده می‌شد.

 

او ادامه  داد: روسای دو کمیسیون مهم ما در مجلس در این سفر حضور داشتند و صحبت‌های زیادی با چینی ها انجام شده، اما ممکن است به مرحله عمل نرسد. باید این اطمینان به چینی‌ها داده می‌شد صحبت‌هایی که با آنها انجام می‌شود صحبت اصل نظام است و مجلس به عنوان قوه‌ای که در راس امور است این مذاکرات را انجام داده است.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: قطعا اعلام شده پیامی که در این سفر به گوش مقامات چینی رسیده، پیام جمهوری اسلامی است./اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر