کد خبر: 6026
A

شدت گرفتن حملات نژادپرستانه در آمریکا

رسانه های بین المللی گزارش های متعددی از شدت گرفتن حملات نژادپرستانه در آمریکا بعد از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی این کشور منتشر کرده اند.

شدت گرفتن حملات نژادپرستانه در آمریکا

گزارش های متعدد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی از شدت گرفتن حملات نژادپرستانه به اقلیت های نژادی و مذهبی در آمریکا پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی این کشور حکایت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه گاردین، خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری الجزیره، شبکه خبری سی ان ان، پایگاه یو اس نیوز و تعداد زیادی از دیگر رسانه های بین المللی ظرف روزهای گذشته گزارش های متعددی درباره شدت گرفتن حملات نژادپرستانه در آمریکا به ویژه علیه مسلمانان منتشر کرده اند. 

این گزارش ها حاکی است انتخاب دونالد ترامپ که وعده حذف مهاجران غیرقانونی و جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا را یکی از محورهای کارزار انتخاباتی اش قرار داده بود هواداران وی را برای حمله به گروهای اقلیت جسورتر کرده است.

روز شنبه دیلی میل گزارش داد یک زن شهروند آمریکا که اصالت ایرانی دارد هنگام صحبت با پدرش به زبان فارسی در قطار با پرخاش کلامی زنی دیگر رو به رو شد که وی را «تروریست خاورمیانه ای» خطاب کرد و گفت که ترامپ او را به کشورش بازخواهد گرداند.

ایوت لولهام که متولد ایران است و به چهار زبان تسلط دارد از این زن فیلم گرفته و آن را در فیسبوک قرار داده است. در این فیلم، زن خطاب به وی می گوید: «ترامپ احتمالا تو را (به کشورت) برمی گردارند.همین الان داری با کاری که می کنی قانون را زیر پا میگذاری.»

وی می افزاید: «این زن یک آدم خطرناک از خاورمیانه است. تروریست خاورمیانه ای است، او علیه شهروندانی مانند من اقدامات تروریستی انجام می دهد و احتمالا به کشورش بازگردانده می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر