کد خبر: 60261
A

روایت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارتباط استعفای ظریف با سفر بشاراسد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری که روز گذشته با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه انجام شد، رییس دستگاه دیپلماسی از برخی ناهماهنگی ها ناراحت بود.

روایت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارتباط استعفای ظریف با سفر بشاراسد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نجفی خوشرودی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع استعفای محمدجواد ظریف اظهار داشت: عصر روز گذشته من با آقای ظریف دیدار داشتم و گفت‌وگوی مفصلی انجام شد؛ متأسفانه برخی ناهماهنگی‌ها در پیگیری امور تأثیر منفی می‌گذارد و همچنان که آقای ظریف شب گذشته واکنش کوتاهی داشتند، وی از این ناهماهنگی‌ها ناراحت و نگران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به حمایت‌های شخص مقام معظم رهبری از ظریف، من شخصاً امیدوار و علاقمند هستم که استعفای وزیر امور خارجه مورد پذیرش قرار نگیرد و ایشان همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه بازتاب گسترده خبر استعفای محمدجواد ظریف مقداری شرایط را سخت‌تر کرده است، افزود: با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی، تحریم‌ها و فشار آمریکا تأکید می‌کنم که بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همبستگی در داخل نیاز داریم.

نجفی خوشرودی ادامه داد: با فرض پذیرش استعفای آقای ظریف، این به معنای پایان سیاست خارجی تعاملی جمهوری اسلامی ایران نیست و نباید باشد؛ جمهوری اسلامی ایران همیشه برای همکاری با کشورهای مختلف در چارچوب احترام متقابل، منافع و امنیت ملی تأکید داشته و امیدوارم این مسیر تعاملی با کشورهای مختلف همچنان با استحکام دنبال شود.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رئیس دفتر رئیس‌جمهور پذیرش استعفای ظریف را تکذیب کرده است. امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس در زمینه استعفای آقای ظریف جلسه خواهد داشت که میهمانان و زمان برگزاری آن اعلام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا استعفای ایشان مربوط به سفر بشاراسد به ایران بوده است یا خیر، بیان کرد: ایشان با یکی از رسانه‌ها به صورت پیامکی به این موضوع اشاراتی داشته‌اند.

نجفی خوشرودی در خصوص اینکه آیا دلیل استعفای ظریف احتمال عدم تصویب لوایح مربوط به FATF بوده است یا خیر، اظهار داشت: نباید تفسیرهای عجیب و غریب کنیم، مسیر پیوستن یا نپیوستن ایران به این کنوانسیون‌ها طی می‌شود و وزارت خارجه در هر دو صورت مجری سیاست خارجی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: ممکن است گمانه‌زنی‌های زیادی در محافل سیاسی، رسانه‌ای و بین‌المللی در خصوص استعفای آقای ظریف مطرح شود اما باید توجه داشت که ایران یک سیاست خارجی دارد و این سیاست تحت نظر مقام معظم رهبری از سوی دستگاه‌های دیپلماسی دنبال می‌شود و ساختارهای مختلف تصمیم‌سازی کشور به اجرا و پیشبرد سیاست خارجی کمک می‌کند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر