کد خبر: 60271
A

روحانی: رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند

رئیس جمهور در پنجاه و هشتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی با بیان اینکه اگر رابطه ما با گروه اقدام مالی قطع شود فعالیت بانکی ما در دنیا با مشکل مواجه می‌شود، گفت: رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند.

روحانی: رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند
به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس جمهور در پنجاه و هشتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی با بیان اینکه اگر رابطه ما با گروه اقدام مالی قطع شود فعالیت بانکی ما در دنیا با مشکل مواجه می‌شود، گفت: رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند.

روحانی همچنین با تاکید بر این که دولت و بانک مرکزی بار سنگینی بر عهده دارند، گفت‌: اگر عده ای بخواهند دور  کشور را دیوار بکشند، کار دولت را سخت می‌کند؛ ما از همه با هر ایده ، خط و جناحی که هستند خواهش می‌کنیم دور دولت را دیوار نکشید، چرا که این به نفع مردم نیست؛ بگذارید دولت کار خود را انجام دهد. یک دفعه هیاتی با ماشین پر سرعتی با عجله به سمت مرز می روند به مرز که می‌رسند تماس می‌گیرند و می‌گویند که این جا دیوار کشیده اند؛ مگر می‌شود ما در تهران تصمیمی بگیریم و کسی که باید آن را اجرایی کند، لب مرز با دیوار مواجه شود؟ نمی‌شود.

رییس جمهور تصریح کرد: این دیوار باید برداشته شود؛ برخی جاها دیوار نیست و تاکنون نیز نتوانسته اند دیوار بسازند،  ولی جاهایی که دیوار است باید برداشته شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این شرایط بانک‌ها چگونه می‌توانند راحت‌تر کار کنند، گفت: اگر شما بانک‌ها بتوانید رابطه راحت‌تری با دنیا داشته باشید آیا مسائل اقتصادی راحت‌تر شکل نمی‌گیرد. شما باید در این باره صحبت کنید.

وی ادامه داد: چرا ما در مجامع پولی و مالی دنیا شرکت می‌کنیم؟ چون می‌خواهیم تحولات پولی و سیستمی را دیده و با بانک‌های دنیا ارتباط مالی برقرار کنیم تا بتوانیم نفت فروخته و واردات داشته باشیم. با چمدان که نمی‌توانیم تجارت کنیم. نمی‌شود میلیون تن نهاده‌های دامی را با پول چمدانی جابجا کرد. بانک‌ها باید فعال شوند. اگر رابطه ما با گروه اقدام مالی قطع شود، فعالیت بانکی ما در سطح دنیا با مشکل مواجه می‌شود. اگر یک  بانکی در حرف من تردید دارد حتماً مصاحبه کند و بگوید.

رئیس جمهور ادامه داد: درست نیست که گفته می‌شود اگر لوایح باقیمانده تصویب شود هم هیچ تأثیری ندارد. ذره‌ای برای دنیا عقل و تدبیر قائل شویم. تمام کشورهای دنیا در گروه مالی شرکت کرده‌اند. یعنی هیچ کدامشان عقل و تدبیر ندارند. دولت و مجلس و شورای نگهبان ایران تدبیر نداشته است. نمی‌شود کشور را دست ۱۰، ۲۰ نفر داد و گفت که هر تصمیمی گرفتند ما تابع آنیم. نخیر، ملت ایران صاحب این کشور است. حتماً ملت، بانک مرکزی و بانک‌های ما حرف می‌زنند.

روحانی همچنین بیان کرد: در دو سه هفته گذشته در نقل و انتقال مشکلی پیش آمد و مشکل گوشت ایجاد شد. ۹۰ درصد گوشت ما از داخل تأمین می‌شود، اما همان ۱۰ درصد وقتی نمی‌آید در بازار تأثیر می‌گذارد. گوشت به گمرک رسیده بود اما سیستم بانکی نمی‌تواند مشکل را حل کرده و آن را ترخیص کند. می‌گویند دولت چه بی انصاف است. در حالیکه یک شرکت خصوصی گوشت را وارد کرده بود و مشکل مالی‌اش باید حل می‌شد.

روحانی با اشاره به اینکه واقعیات را به مردم نمی‌گویند ادامه داد: تا مشکلی پیش می‌آید می‌گویند مدیریت دولت. آیا مدیریت دولت مشکل ایجاد کرده است؟ چرا امروز فردا می‌کنید؟ تصمیم گیر در کشور یا دولت است یا مجلس یا رهبری، رهبری چندین بار به من گفته‌اند با این لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند. دولت هم که لایحه را داده، مجلس آن را تصویب کرده است. پس چه کسی مخالف است؟ می‌خواهید چه کار کنید؟

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر