کد خبر: 60360
A

میرزایی نیکو: فعالیت حزبی برای کاندیداهای انتخابات مجلس شرط الزام‌آور نیست/ اصلاح قانون احزاب در دستور کار مجلس قرار گرفته است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با توجه به ساختار حزبی کشور، گفت: فعالیت در حزب معتبر برای کاندیداهای انتخابات مجلس شرط الزام‌آور نیست.

میرزایی نیکو: فعالیت حزبی برای کاندیداهای انتخابات مجلس شرط الزام‌آور نیست/ اصلاح قانون احزاب در دستور کار مجلس قرار گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی نیکو با اشاره به برخی از مفاد لایحه جامع انتخابات درباره شرایط داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: انتخابات مهمترین مبنای فعالیت احزاب می‌تواند باشد، جایگاه انتخابات را هم بهتر است که احزاب مشخص کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در لایحه جامع انتخابات و طرح اصلاح قانون انتخابات هم به فعالیت حزبی افراد توجه ویژه شده تا جایی که به عنوان یکی از شروط کاندیداتوری افراد فعالیت در حزب معتبر برشمرده شده است اما این شرط الزام‌آور نیست.

وی افزود: در مباحث کمیته بررسی این طرح هنوز به این بخش نپرداختند، اما این اقدام مثبت را باید با توجه به ساختار احزاب در کشور مورد توجه قرار داد. در بسیاری از کشورهای دنیا هم این اتفاق بعد از شکل‌گیری احزاب موفق مورد نظر واقع شده است.

میرزایی نیکو یادآور شد: اصلاح قانون احزاب در دستور کار مجلس قرار گرفته است، در صورتی که به انتخابات در این قانون هم توجه شود، با فعالیت موثر احزاب می‌توانیم افراد حزبی مقتدر و پاسخگو را در انتخابات برگزینیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس با توجه به مفاد لایحه دولت بررسی شده اما در صورتی که لایحه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد، می‌توانیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 98 به این موارد تا جایی ممکن بپردازیم./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر