کد خبر: 60419
A

روزنامه اصولگرا: "ظریف" دیگر همان چینی وصله پینه شده است که به درد مصرف دم دستی می خورد!

بودن یا نبودن آقای ظریف در وزارت خارجه با استعفایی که کرده است، «علی‌السویه» است. ظریف خود را شکست اما «چینی بند زن» اگر هم چینی شکسته خوب را بند زده باشد، آیا کارایی سابق خود را خواهد داشت؟

روزنامه اصولگرا: "ظریف" دیگر همان چینی وصله پینه شده است که به درد مصرف دم دستی می خورد!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اصولگرای سیاست روز در شماره امروز خود با توجه به موضوع استعفای ظریف و نپدیرفتن آن از سوی رییس جمهور نوشته است:  دوران کودکی ما مردی به کوچه می‌آمد و فریاد می‌زد چینی بند می‌زنیم، مادران هم با صدا کردن آن مرد چینی بندزن، چینی‌های شکسته خود را به او می‌سپردند. 
چینی بند زده شده مثل قبل نبود، جای بند چینی نمایان بود و توی ذوق می‌زد، چینی بندزن با مهارت کارش را انجام می‌داد، اما نتیجه کار این می‌شد که ظرف چینی وصله پینه شده برای مصارف دم‌دستی به کار می‌رفت. 
دیگر نمی‌شد از چینی بندزده شده در میهمانی‌ها یا عزا استفاده کرد، اگر هم استفاده می‌شد جلوه خوبی نداشت، اما به هر حال شغل چینی بندزنی کار مردم را هم راه می‌انداخت. 
روزنامه‌ها، رسانه‌ها، تحلیلگران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استعفای ظریف از وزارت خارجه تلاش کردند و درخواست دادند که آقای ظریف بمان! هر چند همگان اعتقاد داشته و دارند که استعفای آقای ظریف در جایگاهی که قرار دارد اشتباه بود. ما نیز چنین اعتقادی داریم و آن را یک اشتباه محاسباتی در زمانی حساس می‌دانیم. 
اکثریت با استعفای ظریف مخالف بودند، مخالفت آنها هم هر یک دلیل و منطقی دارد، اما در یک نظر با هم مشترک هستند، همان مخالفت با استعفا. 
چپ و راست هم ندارد، اصولگرا و اصلاح‌طلب خواهان پس گرفتن استعفا بودند. نامه آقای روحانی در پاسخ منفی به درخواست استعفای ظریف او را از تصمیم خود بازداشت. آقای روحانی رئیس‌جمهور به نکاتی مهمی در نامه خود خطاب به وزیر خارجه مطرح کرد. 
تلاش‌های انجام شده برای منصرف کردن آقای محمدجواد ظریف به ثمر رسید، اما آیا وزیر خارجه مستعفی حکم همان چینی بنده زده شده را ندارد؟ چه تضمینی وجود دارد که ظریف بار دیگر دست به استعفا نشود؟ 
بازگرداندن ظریف به وزارت خارجه با سلام و صلوات هم که باشد، باز هم تفاوتی در ماجرا ندارد. اگر حتی او را پیروزمندانه به وزارت خارجه بازگردانند، همان چینی بندزده است که احتمال شکستنش بیشتر از قبل است. 
بودن یا نبودن آقای ظریف در وزارت خارجه با استعفایی که کرده است، «علی‌السویه» است. ظریف خود را شکست اما «چینی بند زن» اگر هم چینی شکسته خوب را بند زده باشد، آیا کارایی سابق خود را خواهد داشت؟ 
اصرارهایی که برای ماندن و بازگشت او شد، همراه با ناز سیاسی ظریف و نوع استعفایش و زمانی که برای آن انتخاب کرده بود، نهایت کج‌سلیقگی را نشان می‌داد. 
رایزنی‌های زیادی با او انجام شد، مطالب زیادی برای باز گرداندن ظریف نوشته شده، تماس‌هایی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که خود وزیر خارجه نیز بود و برخی دیگر از مسئولین با او صورت گرفت و سرانجام آقای ظریف به کار برگشت و در مراسم استقبال از نخست‌وزیر ارمنستان حاضر شد، حتی سرداری سلیمانی نیز با سخنانش از او حمایت کرد. 
به نظر نگارنده مهمترین بخش سخنان سردار قاسم سلیمانی اینجا است که با اشاره به ذوق‌زدگی ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران از این اتفاق گفته: «این ذوق‌زدگی و سوار شدن بر موج اتفاقی که ناشی از سهل‌انگاری اداری است هیچ تأثیری بر اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف و منافع ملی و نیز پیروزی درخشان جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت و ملت با عظمت ما تحت زعامت و هدایت‌های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) مسیر آینده روشن و تمدن ساز انقلاب و صیانت از امنیت و منافع ملی خود را با وحدت و جدیت دنبال خواهد کرد.» 
آقای ظریف در استعفای غیررسمی خود که در اینستاگران منتشر کرد چنین نوشت؛ «...از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.» 
هنوز متن استعفای رسمی ظریف رسماً منتشر نشده اما در رسانه‌ها بخشی از متن استعفای او منتشر شده که از سوی سخنگوی وزارت خارجه به تأیید نرسیده است. 
یک کارگزار نظام اسلامی باید همه سعی و تلاش خود را به کار برد تا از اشتباهاتی که به زیان منافع ملی است دوری کند، از این دست اشتباهات،‌شخصی نیست که فقط زیان آن به فرد وارد شود بلکه گسترده است و زیان آن به همه کشور وارد می‌شود. 
هیچ توجه کرده‌اید که همه وزرای مستعفی دولت تدبیر و امید، طلبکارانه استعفا داده‌اند و پس از آن نیز مواضع تندی علیه روحانی گرفته‌اند؟ 
بازگشت آقای ظریف به وزارت خارجه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم، قدردان حمایت‌هایی که از او شد باشد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر