کد خبر: 60493
A

انتساب مطلب خلاف واقع به رهبر معظم انقلاب با امضای «طلاب و اساتید حوزه علمیه قم»

نامه منتسب به طلاب: شما به رهبر انقلاب مطلبی را منتسب کردید که کاملا خلاف واقع است چرا که ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس رسما مخالفت خود را با کنوانسیون های استعماری اعلام کردند.

انتساب مطلب خلاف واقع به رهبر معظم انقلاب با امضای «طلاب و اساتید حوزه علمیه قم»

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس نامه ای منتسب به جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم را منتشر کرده که خطاب به رئیس جمهور نوشته شده است.

در بخشی از این نامه که در باره FATFنوشته شده آمده است:

شما به رهبر انقلاب مطلبی را منتسب کردید که کاملا خلاف واقع است چرا که ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس رسما مخالفت خود را با کنوانسیون های استعماری اعلام کردند.

علاوه بر مخالفت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، تشکل‌های دانشجویی، کارشناسان و اساتید مبرز اقتصادی نیز با استدلال‌های دقیق و متقن پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو (AML) و CFT را ضرر مطلق هم برای اقتصاد و هم امنیت کشور، بیان نمودند.

گفتنی است اگر نامه بالا جعلی نبوده و واقعا به امضای طلاب و اساتید رسیده باشد متضمن انتساب دروغ به ساخت رهبرانقلاب و مستوجب پیگیری قضایی است.
در این باره لازم به ذکر است بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان،رئیس مجلس در نامه ای از معظم له سوال می کند که آیا با بررسی این لوایح مخالفند؟ در پاسخ به این پرسش، دفتر رهبرانقلاب در نامه ای اعلام می دارد:

جناب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

در پی استفسار تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) با بررسی لوایح چهارگانه به کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال فرمایشات معظم له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند: آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفته‌ام مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود و نه کنوانسیون خاص.لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم. تا مسیر قانونی خود را طی کند. تدبیر فوق قبلا در زمان استفسار به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر