کد خبر: 6055
A
ادیانی راد در تذکر شفاهی:

هیأت رئیسه گزارش عملکرد کمیسیون‌های مجلس را در اختیار نمایندگان قرار دهد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه هیأت رئیسه باید گزارش عملکرد کمیسیون‌های مجلس را در اختیار نمایندگان قرار دهد، گفت: پس از چند ماه از آغاز به کار مجلس دهم هنوز این گزارش‌ها به دست نمایندگان نرسیده است.

هیأت رئیسه گزارش عملکرد کمیسیون‌های مجلس را در اختیار نمایندگان قرار دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید علی ادیانی راد در نشست علنی صحن علنی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 68 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: هیأت رئیسه باید گزارش عملکرد ماهانه کمیسیون‌های تخصصی مجلس را به نمایندگان مجلس ارائه دهد تا به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی شود اما تاکنون نمایندگان گزارشی از عملکرد کمیسیون‌های مجلس مشاهده نکرده‌اند.

نماینده مردم جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 102 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اعضای هیأت رئیسه مجلس نیز باید مانند نمایندگان دیگر در ساعت مشخصی قبل از شروع جلسات علنی مجلس در صحن حضور داشته باشند هرچند که این اقدام هیأت رئیسه مجلس در قرائت لیست غایبان و متأخران در صحن علنی مجلس قابل قبول است اما بهتر است که اعضای هیأت رئیسه نیز در ساعت مشخص در مجلس حضور پیدا کنند.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر اول ادیانی گفت: یکی از دبیران هیأت رئیسه مأمور پیگیری گزارش عملکرد کمیسیون‌ها است و این گزارش را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد. همچنین در مورد تذکر دوم باید تأکید کنم که در مواقعی نواب رئیس باید قبل از حضور در صحن علنی مجلس از مهمانان خارجی استقبال کنند و ممکن است با تأخیر وارد صحن علنی مجلس شوند اما این تذکر قابل قبول است و امیدواریم اعضای هیأت رئیسه نیز آن را رعایت کنند.

منبع: خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر