کد خبر: 6056
A

درخواست اوباما از مردم آمریکا درباره ترامپ

باراک اوباما، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: آمریکا باید در مقابل "تقاضای" انزواطلبی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا مقاومت کرده و با همپیمانانش همکاری را ادامه دهد.

درخواست اوباما از مردم آمریکا درباره ترامپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک نشریه یونانی گفت: بهترین شانس ما برای کشور مقاومت در مقابل تقاضای درون‌گرایی و به جای آن اقدام برای تقویت دوباره ارزش‌های مشترک ما و همکاری با یکدیگر به منظور تضمین عملکرد خوب نهادهای اقتصادی و سیاسی برای تامین امنیت و موفقیتی است که مردم شایسته آن هستند.

اوباما که از روز سه شنبه به یونان و آلمان سفر می‌کند و بعد از آن عازم کشور پرو خواهد شد در این مصاحبه مکررا اشاراتی را به حرف‌هایی که دونالد ترامپ پیش از این علیه نهادهایی مثل ناتو و اتحادیه اروپا زده، داشت.

اوباما گفت: من معتقدم همگرایی اروپا یکی از بزرگترین دستاوردهای سیاسی و اقتصادی عصر نوین بوده که مزایای آن هم برای اعضای اتحادیه اروپا و هم برای آمریکا و کل جهان است.

رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا ادامه داد: اروپا بزرگتری شریک اقتصادی ماست و ما منافع اقتصادی عمیقی در اروپایی که با ثبات و رو به رشد باشد، داریم.

این در حالی است که دونالد ترامپ در زمان کمپین ریاست جمهوری ائتلاف آمریکا با نهادهایی مثل ناتو و اتحادیه اروپا و همچنین توافقاتی که در زمینه‌ مسائلی مثل آب و هوا و برنامه هسته‌ای ایران برقرار کرده، زیر سوال برده بود.

باراک اوباما در مصاحبه خود گفت: موفقیت و رشد تنها در محیط‌های برخوردار از ثبات، شفافیت و پیش بینی پذیری که در آنها حاکمیت قانون باعث حفظ حقوق افراد شده و احساس اطمینان به کارآفرین‌ها برای رشد پیدا کردن داده شده و احساس امنیت به تاجران بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری بدهد، به وجود خواهد آمد.

وی افزود: در خصوص جنگ در سوریه ما باید به ارزش‌ها و احترام به منزلت انسان که در بطن جوامع دموکراتیک و متکثر ما قرار دارد، پایبند باشیم.

اوباما گفت: ما در هر دو سوی اقیانوس اطلس با وظیفه تضمین پاسخگویی نهادهای سیاسی و سیاست‌های اقتصادی ما به نیازهای مردم رو به رو هستیم. بسیاری از مردم ما احساس می‌کنند که تجارت و جهانی سازی به ضرر آنها بوده 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر