کد خبر: 60587
A

دهقانی: مصوبه ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره به صورت متوالی خلاف قانون اساسی است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت:اگر ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره به صورت متوالی تائید شود حتما شیرینی پخش می کنم و با خوشحالی می روم.

دهقانی: مصوبه ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره به صورت متوالی خلاف قانون اساسی است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد دهقانی نقندر در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که سه دوره یا بیشتر در مجلس به صورت متوالی حضور داشتند، اظهار داشت: اگر این مصوبه تائید شود حتما شیرینی می دهم زیرا این تکلیف از دوش ما برداشته می شود.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به دلیل خرسندی خود از این مصوبه بیان کرد: زمانی که نمی خواهیم کاندیدای انتخابات مجلس شویم، موافقین ما اصرار می کنند به عنوان نامزد ثبت نام کنیم، به همین جهت کنار کشیدن از مجلس برای ما سخت است.

وی افزود: اگر ممنوعیت کاندیداتوری 4 دوره به صورت متوالی تائید شود حتما شیرینی پخش می کنم و با خوشحالی می روم.

دهقانی نقندر با اشاره به برداشت خود از قانون اساسی در این زمینه، ادامه داد: قانون اساسی اجازه نداده است که انتخاب مردم در زمینه نمایندگان مجلس دچار محدودیت شود، قانون اساسی در مقام بیان در خصوص شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری به 8 سال مقید کرده است اما در خصوص نمایندگان مجلس چنین قیدی در قانون اساسی وجود ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: از آن جایی که دوره ریاست جمهوری در قانون اساسی به 8 سال متوالی محدود شده اما برای مجلس قیدی نگذاشته، اینکه بگوییم نمایندگان بیش از 3 دوره متوالی نمی توانند کاندیدا شوند، تغییر قانون اساسی است و براساس قانون اساسی مصوبه امروز مجلس رد خواهد شد./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر