کد خبر: 60648
A

فلاحت‌پیشه: دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس تاخیر کرده است

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس از تأخیر دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات انتقاد کرد.

فلاحت‌پیشه: دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس تاخیر کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در تذکری از تأخیر دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات انتقاد کرد و گفت: هر وقت وارد بحث اصلاح قانون انتخابات می‌شویم، دوستان دولت و برخی از همکاران می‌گویند دولت لایحه جامع انتخابات را داده است. از مجلس هفتم در زمان آقای پورمحمدی وزیر کشور، لایحه جامع انتخابات در ۷۳ صفحه آماده شده بود، تأخیر در ارائه این لایحه در دو دولت وجود داشته و هر دوره در مجلس شورای اسلامی بحث اصلاح قانون انتخابات مطرح می‌شود.

وی افزود: باید به تاریخچه مذاکرات مجلس مراجعه کنیم، خواهش می‌کنم بحث لایحه جامع انتخابات را مطرح نکنید؛ به هر حال یکسری انتقادها و اختلاف نظرها و مشکلات در حوزه‌های مختلف مجلس، چه در اجرا و چه در نظارت وجود دارد و نمایندگان مجلس مجبور شدند طرحی برای اصلاح قانون انتخابات بدهند.

فلاحت پیشه ادامه داد: برخی از رسانه‌ها عملکرد مجلس را زیر سوال می‌برند و می‌گویند چرا مجلس می‌خواهد قانون جامع انتخابات را اصلاح کند، این ظلم به نمایندگان امروز مجلس است. این رسانه‌ها ادعا می‌کنند نمایندگان در راستای نگاه بخشی این کار را انجام می‌دهند.

وی همچنین گفت: اگر دولت‌ها از ۱۳ سال پیش تاکنون به وظیفه خودش عمل می‌کرد و لایحه جامع انتخابات را به موقع ارائه می‌کردند، امروز این همه انتقاد به نمایندگان مجلس وجود نداشت و چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر